• Minname

När läkte era sår på bröstvårtan

Ja har sår på min bröstvårta och de verkar inte vilja läka så det vore kul att se hur det ser ut för er andra när har era sår läkt. Om ni haft sår på bägge ta det som tog längst tid.

Ibland blir inte livet som man tänkt sig utan det blir bättre!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 08:58
    SKRIV GÄRNA VAD NI GJORDE FÖR ATT FÅ DEM ATT LÄKA!!!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När läkte era sår på bröstvårtan
  • Avelyn

Över på ett par dagar efter inköp av salvan purelan från babyproffsen. Superbra men dyr salva som inte behöver tvättas bort före amning. Fick tipset via en tråd på FL. Super !

• Minname
    Avelyn skrev 2010-05-23 09:20:01 följande:
    Över på ett par dagar efter inköp av salvan purelan från babyproffsen. Superbra men dyr salva som inte behöver tvättas bort före amning. Fick tipset via en tråd på FL. Super !
    men hur gjorde du .. ja har purelan men jag får panik på alla dessa förbannade fättfläckar förstör ju kläder!!!
  • Avelyn

Minname,

Jag har ju amningsbh över. Jag fick någon fettfläck på dem, men det gör mig inget. Kommer ändå att kasta dem efter att amningen är över senare. Hellre lite fettfläckar än smärta vid amning. Jag hade så ont av såren så allt annat kändes oviktigt. Under tiden jag nyttjade purelan hade jag inga snyggare kläder på mig. ( Inte för att något jag har är vidare snyggt )

• Minname

oki får kanske stänga in mig en tid och rota fram fulkläderna!!

• KossanMuu

minns inte hur lång tid, men jag smorde med bröstmjölk och luftade efter amningen. Provade med betaphen (minns inte exakt vad det heter) men tyckte inte det kändes bra att clara skulle få det i munnen om hon skulle vilja amma snart igen.

♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • Ronjan709

Om det inte går över inom kort tid (dvs sår på bröstet ska man väl som mest ha ngar veckor i början av amningen) så ta kontakt med amningsmottagning. Kan vara svamp eller bakterier som behöver rätt behandling.

för mig gick det över efter 3 mån pga inte fick rätt hjälp innan.
    Då  när fick jag receptbelagd medicin mot svamp o då läkte det genast och blev bra

• Akrobaten

Ca 1 v med sonen men då pumpade jag i ett par dagar för att jag hade så ont, smorde med bröstmjölk och Lansinoh salva samt luftade jättemkt. Nu med dottern tog det ca 2 v eftersom jag fortsatte amma, i övrigt samma behandling som innan. Jätteviktigt att se till att bebis har rätt tag med.

`´`´~ Theodor 060722 ~`´`´ `´`´ ~ Cornelia 100425 ~ `´`´
  • hannis

Jag hade varsitt litet sår, ett på varje bröstvårta som läkte efter 1.2 veckor, minns inte exakt. Smörjde bara med bröstmjölk och lät lufttorka mellan amningarna.

• Tian 10

Hade ett djupt hack på ena bröstvårtan. Två dygns pumpning (handpump) och insmörjning med citron så var såret helt läkt. Ingen av apotekets krämer hjälpte ett skit men citron gjorde susen. Billigt och helt ofarligt för bebbar. Gör svinont men väldigt effektivt!

♥Världens sötaste Albin kom 12 april♥
Svar på tråden När läkte era sår på bröstvårtan