• snart bebis

Vad kan man se på VUL i vecka 9?

Har efter många års kämpande blivit gravid genom ivf. Lyckan är så stor!!! Men samtidigt är jag såklart orolig för att det inte ska gå hela vägen. Längtar så till den 7 juni då jag ska på VUL och förhoppningsvis får se att det finns någonting där inne. Jag kommer då att vara i v. 8+2 och undrar vad  man kan förvänta sig att få se då? Vad jag har förstått så borde man i alla fall se ett hjärta som tickar, men hur stort är embryot på ett ungefär och börjar det likna en människa? Någon som har någon ultraljudsbild att dela med sig av från den här veckan ungefär?

• Svar på tråden Vad kan man se på VUL i vecka 9?
  • Maybeee

Jag gjorde ett vul i v.9 och då såg jag både huvud armar och ben :)

• snart bebis

Maybee: Tack för svaret! Kommer du ihåg om du var på 8+ då eller 9+? Kommer du ihåg hur stort embryot var?

• Maybeee

Jag har för mig att jag var 9+1.. och embryot var ca. 2,5 cm. :)

• Jaya

Jag var på VUL förra veckan ( 9+3 ) Då såg det verkligen ut som en liten bebis med armar och ben. Hjärtat flimrade på skärmen. {#lang_emotions_laughing}

• Ant85

I v. 8+2 såg jag inte särskilt mycket vad det verkligen var. Inga armar eller ben men "huvud" och "kropp", gulkropp och ett tickande hjärta. Finns bild i galleriet.

Men nu blev jag lite avundsjuk på de som såg ben och armar redan så tidigt.

• snart bebis
    Teskedsmamman skrev 2010-05-23 11:04:01 följande:
    I 8+2 var min första son 27 mm lång, hade armar och ben och snurrade runt i magen Grattis och lycka till!
    Vad häftigt! Tack för lyckönskningen!
    Ant85 skrev 2010-05-23 11:09:18 följande:
    I v. 8+2 såg jag inte särskilt mycket vad det verkligen var. Inga armar eller ben men "huvud" och "kropp", gulkropp och ett tickande hjärta. Finns bild i galleriet. Men nu blev jag lite avundsjuk på de som såg ben och armar redan så tidigt.
    Tack för att du delade med dig av din bild!
  • kilowatt

Har en bild i mitt galleri på min bebis i vecka 9!

• frukarlssonn
    Ant85 skrev 2010-05-23 11:09:18 följande:
    I v. 8+2 såg jag inte särskilt mycket vad det verkligen var. Inga armar eller ben men "huvud" och "kropp", gulkropp och ett tickande hjärta. Finns bild i galleriet. Men nu blev jag lite avundsjuk på de som såg ben och armar redan så tidigt.
    Ja exakt det jag såg med. Men med dottern gjorde jag vul i v9+3 nåt sånt, då såg jag mkt mer, armar, ben och huvud, och hon rörde armarna lite
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Mamma till två mirakel

8+1 var min son 1,71cm lång och surfade runt inne i foster vattnet armar,ben,näsa osv syntes tydligt! {#lang_emotions_laughing}

(¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Protea

Jag gjorde VUL i torsdags i vecka 7+5 och varan lilla 'kaffebona' var 11.5mm lang och sag ut som en bona med ett jharta som slog fort!

Svar på tråden Vad kan man se på VUL i vecka 9?