Icmeler/Marmaris i Turkiet - Vi var där!!
Innan resa var jag inne här en del för att hämta lite tips och idér inför min Turkiet resa. Nu har vi kommit hem och har haft det toppen!
Vi bodde på Price i Icmeler. Ett jättebra 3-stjärnigt hotell som verkligen var toppen. Jättebra läge, rent och fräscht, bra pool + lekplats, bra rum, bra service och bra restaurang.
Vi tog halvpension, vilket jag inte skulle göra om. Frukosten var sådär och vi kunde lika gärna fixat frukost på rummet och sluppit passa frukosttider. Sen hade de inte buffe på kvällarna utan de med halvpension fick en liten snikmeny av välja från. En kväll hade de turkist afton med buffé och det var supergott. Sista kvällen åt vi från deras vanliga meny och det var också supergott. Personalen i restaurangen anstänger sig i det yttersta för att vara trevliga och de är supergulliga. Även de som städar är supergulliga.
Vi valde inte rum mot pool, vilke vi definitivt kommer göra nästa gång. Det var mycket buller på gatan utanför, även om det inte är så mycket trafik. De har nog inte riktigt samma ljuddämpande fönster som vi har här. Tack ch lov hjälpte Fritidsresr oss att byta rum. De var verkligen tillmötesgående.
Jag testade ett par restauranger som blivit rekommenderade men....var inte imponerad. Bl.a. wine house. Trevlig service men var inte alls imponerad av maten. Vi tog en mixed grill och det var...snålt. Sen åkte vi in till Marmaris och testade Golden plate. Inte heller där imponerad även om den var betydligt bättre.
Bästa restaurangen är tveklöst O'yes. Både den som ligger vid båthamnen i Marmaris och den som ligger i Armutalan. Super mysiga, bra service, pålitliga och såklart fantastiskt god mat. Plansteken är super och pastan...hrm.
Lite trött blev jag på att man var tvungen att dubbelkolla notan innan man betalade. Redan första besöket på Bamboo bar restaurant (kass) försökte de ta extra betalt. Även på Golden plate lurade de oss genom att räkna om från lira till euro och runda upp så det slog härliga till. Ta med er kontanter!
Vi åkte taxibåt in till Marmaris vilket funkade jättebra. Det gick också väldigt smidigt att åka buss (Dolmus). De gick hela tiden och det var bara att hojta när man ville av.
Det var det jag kom på nu. Ska ni dit så fråga mig gärna :)
Matpriserna är förresten ungefär som i Sverige. Kan få en lunch mellan 35 kr och 70 kr. Sen kostar läsken ca 15 kr, ölen 20 kr och vatten 10 kr. Middag mellan 70 kr och 150 kr + dryck.
Besök marknaden men glöm inte stämma av priserna innan ni köper något för de kommer så klart försöka få ut så mycket som möjligt för sina varor så ni måste pruta.