Vad anser ni om att klippa gräset idag pingsdagen?
Vad tycker ni om att klippa gräset och rensa ogräs på helgdagar? Jag och min funderar på om vi kan med eller om det kanske väcker irritation i grannskapet med tanke på att det är pingsdagen idag?
Vad tycker ni om att klippa gräset och rensa ogräs på helgdagar? Jag och min funderar på om vi kan med eller om det kanske väcker irritation i grannskapet med tanke på att det är pingsdagen idag?
Varsågod! Varför skulle ni inte kunna göra det? Så länge ni inte sätter igång en bullrig gräsklippare tidigt på morgonen när folk sover så varför inte?
Klipp o rensa på ni
Är det någon som ens firar pingst..? Varför skulle folk ta illa upp?
När ska man annrs göra det?
Hehe. Jadu. Jag hade inte brytt mig! Men mina föräldrars grannar (som är 75+) är väldigt mån om sina söndagar och blir måttligt irriterade när pappa klipper gräset en söndag. Så länge du inte klipper kl 06 på morgonen eller 01 på natten kan väl ingen klaga? ;)
Finns nån NÅN som firar pingst?
Idag är en dag som alla andra för de som inte firar pingst. Ut och njuta av vårslitet i trädgården ni :) Klockan har passerat tio så "normalt vett" att inte starta buller och bong före klockan 9 en söndag har ju redan passerats :)
nastan ingen bryr sig om att det ar sondag eller helgdag nufortiden,alla kor sitt eget race
Kolla så inte grannen har bröllopsfest i trädgården bara
Jag bor på LANDET. Här kan man klippa precis närsomhellst. MEN gössla med grispiss o bajs tycker jag inte är ok på storhelger. Igår skulle vi ha folk här o grilla. Tände grillen och vad händer. Grannen som är bonde rullar igång sin traktor o börjar köra grispiss.
Det stör mig ffaktiskt inte ett dugg om de gör det på dagarna om det så är midsommarafton men på kvällen vid 18,30. Ja ja, nu ska jag inte gnälla mer.
Vi hade INTE klippt, men om grannarna hade gjort det så kan man ju inget åt det! Lite synd bara om det är strålande vackert och man vill sitta ute och äta och så, och alla grannarna kör igång sina klippare och "stör friden", men ändå, det finns inget vi kan göra åt det!
Hör en gräsklippare just nu faktiskt... Bor i ett villaområde....
Hela kvarteret var ute och grejade i sina trädgårdar igår, inkl. vi =)