• Anonym (Fantomsparkar)

Hur länge kan man känna famtomsparkar?

Jag undrar hur länge ni har känt fantomsparkar efter graviditet? Jag fick min dotter för 3 ½ år sedan. Då och då har jag känt av dessa famtonsparkar. För 3-4 veckor sedan kändes det som de där första bebisrörelserna, som en fisk som sprattlar. Denna känsla återkom några dagar senare. Igår kände jag ett "buffande"/sparkar till vänster om naveln. Det känns ju såååå verkligt men antar att det är tarmarna. Tog ett graviitetstest, preg tror jag det var, för några veckor sedan som visade negativt. Osäker på om det var före eller efter fisksprattlet. Trodde att jag kanske var gravid då jag varit illamående, trött och ömma bröst. Mens har jag inte haft sedan dottern föddes då jag äter cerazette.

• Svar på tråden Hur länge kan man känna famtomsparkar?
  • LuMa

Fick sista barnet för fem år sen och jag känner av det ännu.

• Nemiia

ha ha visste inte ens om detta fenomen tills nu men nu när du säger det så hjar jag också känt men min dotter är bara 5 mån

• Anonym (Fantomsparkar)

Oj, 5 år. Jag tycker det är ganska jobbigt. Jag vet ju att det är fantomsparkar men ändå så kan jag inte låta bli att undra om det inte är en bebis i alla fall. Fast jag vet att det är orealistiskt. Borde ju ha misstänkt något innan i så fall.

• LuMa
    Anonym (Fantomsparkar) skrev 2010-05-23 11:33:22 följande:
    Oj, 5 år. Jag tycker det är ganska jobbigt. Jag vet ju att det är fantomsparkar men ändå så kan jag inte låta bli att undra om det inte är en bebis i alla fall. Fast jag vet att det är orealistiskt. Borde ju ha misstänkt något innan i så fall.
    Ja, det är ju inget roligt om du upplever det som jobbigt.
    Jag vet ju att risken (ja, risken inte chansen) att jag är med barn är rätt liten eftersom jag har spiral så jag brukar inte oroa mej.
    Har till och med sett på utsidan ibland att det rör sej, ungefär som när dom drog foten eller handen precis under huden. DÅ kan jag bli lite nervös.
  • Anonym (Fantomsparkar)

Jag ser också fantomsparkarna på utsidan. Igår var de så tydliga att jag bad min man titta och känna. Typiskt nog slutade buffandet precis då.

• Skogsflickan

Puh! skönt att inte vara ensam om det..Trodde det bara var jag som höll på att bli galen...Fick barn 19:e mars och har de senaste 2 veckorna haft fantomsparkar mest på kvällar o nätter...Precis som när sonen låg i magen o levde runt på kvällar/nätter

Svar på tråden Hur länge kan man känna famtomsparkar?