• Galatea

Extra frysblock till glassmaskin?

Hej, 

Har köpt mig en glassmaskin av märket Philips HR 2304 och nu undrar jag var jag kan köpa till extra frysblock... behöver verkligen det
  • Svar på tråden Extra frysblock till glassmaskin?
  • MBert

Fråga Philips. Där kan du säkert beställa extra- det vet jag andra som gjort (från deras "reservdelslager" på webben.

• mausi2008

Hej TS! Vi har köpt exakt samma glassmaskin för en vecka sedan och skulle också vilja ha en extra frysblock. När jag googlade så verkade det vara slut överallt förutom på en sida som säljer endas "reservdelar" (för alla möjliga maskiner) -och då kostade denna isblock ca 450kr...vilket vi tyckte var för mycket med tanke på att glassmaskinen endast kostar ca 700kr...
    Jag ska följa denna tråd med spänning :)

• Galatea

Tack för era svar!

MBert: Har skickat ett mail till Philips med en förfrågan eftersom jag inte hittade några frysblock på deras reservdelssida.
    mausi2008: Jag har gjort precis samma iakttagelse som du...verkar vara slut eller finns inte alls förutom på denna "reservdelssida" med det hutlösa priset...
    Jag har även skickat ett mail till Clas Ohlson eftersom jag läst att folk beställt frysblock därifrån (jag hittade dock inget på hemsidan).
  • Galatea

Fick svar från Philips idag... 

Det går alldeles utmärkt att beställa ett frysblock från deras sida www.reservex.se
    till det angenäma priset av 429 härliga dolares
    Knappast värt det med tanke på vad maskinen kostar...
    Får leta vidare och behöver hjälp med det!!!
  • Galatea

Idag hittade jag ett kylblock hos den lokala järnhandeln för 299:-

Clas Ohlson svarade att de slutat med försäljning av kylblock...
    Nu lutar det åt att jag köper ett för 299:- och låtsas som det regnar
  • mausi2008
    Galatea skrev 2010-05-24 18:58:21 följande:
    Idag hittade jag ett kylblock hos den lokala järnhandeln för 299:- Clas Ohlson svarade att de slutat med försäljning av kylblock... Nu lutar det åt att jag köper ett för 299:- och låtsas som det regnar
    fungerar vilket kylblock som helst till den glassmaskinen vi har???
    Jag skulle nog också kunna tänka mig att köpa för 299,- ...
  • Galatea
    mausi2008 skrev 2010-05-24 23:45:56 följande:
    fungerar vilket kylblock som helst till den glassmaskinen vi har??? Jag skulle nog också kunna tänka mig att köpa för 299,- ...
    Tror nog att man måste ha ett Philipsfrysblock men jag är inte säker...
    Jag har idag inhandlat ett styck frysblock för 299  
    Äntligen!!!
Svar på tråden Extra frysblock till glassmaskin?