• Pärla

Hur mycket i vikt tappar man under förlossningen?

Hej!

Jag är lite nyfiken, som rubriken lyder, hur mycket i vikt man tappar under förlossningen?
    Alla är ju olika, men om man säger så här, så tror jag att jag kommer sluta i + 20kg, och hur mycket tror ni att jag kommer tappa?

Hur mycket har ni tappat på förlossningen?

• Svar på tråden Hur mycket i vikt tappar man under förlossningen?
  • TheMother

Jag har för mig att jag tappade typ max 6-7 kg vid förlossningen. Gick upp precis 20 Kg.

Mamma till Anton 080920
  • Turboplingen

Hade tappat ca 15kg 8 dagar efter förlossningen med dottern, hade gått upp mellan 20-25kg då.. Kommer inte ihåg om och isåfall hur mycket mer jag tappade.
    Dottern vägde 3225g

Nova 070902, Lillebror BF 100804, familjenblir4.blogspot.com/
  • yossis

Hade tappat 10 kg när vi lämnade BB, gick upp totalt 12 kg.

• Pärla

Ja, vissa har ju tur och går upp bara 10-12 kg under hela graviditeten Och lämnar sjukhuset med 2 kg bara..

• Teskedsmamman
    Pärla skrev 2010-05-23 13:24:16 följande:
    Ja, vissa har ju tur och går upp bara 10-12 kg under hela graviditeten Och lämnar sjukhuset med 2 kg bara..
    Jag har aldrig gått upp så mycket som 10-12 kg, än i alla fall...

Men den gången jag gått upp endast 1 kg var jag tunn när jag åkte från BB, men jag går alltid upp 5-7 kg när jag slutar amma så det jämnar nog ut sig tror jag
    3 killar & pojke v29 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • milli79

Gick upp 18kg under graviditeten. Dagarna efter förlossningen hade jag gått ner ca 10kg och resten försvann inom 6mån.

• Pärla
    milli79 skrev 2010-05-26 18:56:50 följande:
    Gick upp 18kg under graviditeten. Dagarna efter förlossningen hade jag gått ner ca 10kg och resten försvann inom 6mån.
    Jag har börjat få rejäla fula märkningar på låren som apelsinhud och celluliter, tack vare viktuppgång! Hade mycket mindre innan graviditeten när jag var smal. Tror du dom försvinner sen när jag går ner i vikt igen, eller kommer dom alltid vara där nu efter att man har varit gravid?

Har du varit med om det?
Svar på tråden Hur mycket i vikt tappar man under förlossningen?