• Mixxx

v.18 MA?

Usch, vad jag är orolig. Funderar starkt på att ringa BM på måndag och be henne lyssna efter hjärtat. Ska på UL 1juni, en vecka dit ungefär.
    Är i v.18, med vårt andra barn.
    Mår jättebra egentligen.
    MEN, ingen mage, inga sparkar, inga ömmande bröst, dom har inte heller blivit större etc.
    Fattar inte. Med första fick jag "mage" relativt tidigt. Liksom svullet och så.
    Tuttarna ska vi inte prata om, växte ur bh:arna en efter en. Kände sparkar i v.15 ungefär. Gick dessutom upp i vikt som en torped. Mådde kanon med första också, alltså inget illamående ingenting, fortsatte bra utan foglossning osv. Men ändå.
    Alla säger att magen kommer fortare med andra.
    Inga blödningar eller smärtor eller liknande så missfall tror jag inte. Men kan ju dött ändå?
    Varför är det så stor skillnad? Kan inte glädjas, tror inte på det här.

Ville bara skriva av mig lite, nån med erfarenhet?

• Svar på tråden v.18 MA?
  • JochG

det kunde ha varit jag som skrivit detta... är dock min första graviditet så har inget att jämföra med. lider dock av svårt graviditetsillamående och foglossning, men det är ju ingen "säkerhet". ska på rul den 28e, får se om det lever eller inte i magen...

• Avelyn

Jag har ett Ma bakom mig som upptäcktes just i vecka 18. Väldigt ovanligt att det upptäcks så sent.

Jag har fyra barn, fyra graviditeter som gått bra. Alla har varit olika, om det kan vara till någon tröst. Nu med sista barnet kände jag sparkar först vecka 21. Med barnet innan kände jag bra mkt tidigare. Att man inte känner illamående/sparkar och inte har mkt till mage behöver inte alls vara illa. Det kan ju vara så olika.

Med mitt Ma började jag förstå att något var snett fyra veckor innan det upptäcktes. Jag tappade alla graviditetskänslor. Precis allt. Jag blev så pigg. Skulle kunnat springa marathon nästan. Blev smalare.. brösten krympte. Min luktkänslighet försvann. Mensvärkskänslan försvann. Jag kände mig inte ett dugg gravid. Sedan kom skumma smärtor som satt i någon timme för att sedan försvinna då och då. Inget blod.. bara det.
    När jag väl fick mitt MA bekräftat visste jag redan inombords så starkt.

Jag hoppas du får tid för koll så du slipper oroa dig i onödan. Säkert är allt ok. Det är ju trots allt ovanligt med sena MA.

• SilverEmma

Jag kan lugna dig lite. Med tvåan fick jag inte mycket till mage förrän runt v 18, 19. Kände inga sparkar alls förrän v 20 och brösten märkte jag ingenting på förrän de sista veckorna i graviditeten. 

Håller tummarna för att allt är bra med bebisen!

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Teskedsmamman

Så hade jag med, med den jag har i magen nu.... Kände inte direkt någonting innan UL.

Med mina andra tre har jag både känt dem och haft ordentligt med symtom...

3 killar & pojke v29 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Mixxx
    JochG skrev 2010-05-23 16:34:14 följande:
    det kunde ha varit jag som skrivit detta... är dock min första graviditet så har inget att jämföra med. lider dock av svårt graviditetsillamående och foglossning, men det är ju ingen "säkerhet". ska på rul den 28e, får se om det lever eller inte i magen...
    Inte roligt att vara orolig. Men med illamåendet och ont i fogarna bådar det gott :)
  • Mixxx
    Avelyn skrev 2010-05-23 16:49:34 följande:
    Jag har ett Ma bakom mig som upptäcktes just i vecka 18. Väldigt ovanligt att det upptäcks så sent. Jag har fyra barn, fyra graviditeter som gått bra. Alla har varit olika, om det kan vara till någon tröst. Nu med sista barnet kände jag sparkar först vecka 21. Med barnet innan kände jag bra mkt tidigare. Att man inte känner illamående/sparkar och inte har mkt till mage behöver inte alls vara illa. Det kan ju vara så olika. Med mitt Ma började jag förstå att något var snett fyra veckor innan det upptäcktes. Jag tappade alla graviditetskänslor. Precis allt. Jag blev så pigg. Skulle kunnat springa marathon nästan. Blev smalare.. brösten krympte. Min luktkänslighet försvann. Mensvärkskänslan försvann. Jag kände mig inte ett dugg gravid. Sedan kom skumma smärtor som satt i någon timme för att sedan försvinna då och då. Inget blod.. bara det. När jag väl fick mitt MA bekräftat visste jag redan inombords så starkt. Jag hoppas du får tid för koll så du slipper oroa dig i onödan. Säkert är allt ok. Det är ju trots allt ovanligt med sena MA.
    Men fy... Känns ju inte som symptom försvunnit för mig, jag har helt enkelt inte fått några överhuvudtaget. Förutom tröttheten som kom från början. Men jag hoppas på det bästa. Tror innerst inne att det är en liten plutt där, men en blyg en :)
    Tror jag ringer barnmorskan imorgon så kanske jag får komma in innan UL, som inte görs av henne, utan på ett annat sjukhus. Känns som man hellre vill få reda på ev. dåliga nyheter innan. Tack för stödet allihop!
  • Avelyn
    Mixxx skrev 2010-05-23 21:27:26 följande:
    Men fy... Känns ju inte som symptom försvunnit för mig, jag har helt enkelt inte fått några överhuvudtaget. Förutom tröttheten som kom från början. Men jag hoppas på det bästa. Tror innerst inne att det är en liten plutt där, men en blyg en :) Tror jag ringer barnmorskan imorgon så kanske jag får komma in innan UL, som inte görs av henne, utan på ett annat sjukhus. Känns som man hellre vill få reda på ev. dåliga nyheter innan. Tack för stödet allihop!
    Allt är säkert ok. Tröttheten är ett gott tecken. Själv försvann all min trötthet och alla mina symtom vid vecka 14 tvärt. Jag hade symtom som bara försvann på en dag. Detta och smärtor som kom i bland. Skönt om du får komma in och kolla. Inte för att det skulle vara något, utan för att slippa gå och tänka på det och känna oro.
  • Smulan 89

Ska på ul i morgon. Är idiot-nervös att bebisen inte ska leva. Brösten har jag inte känt av, de har nog växt lite lite bara. Vart illamående från v 7+0 till nu typ (v 18). Trött som satan i början. Lite trött nu också, men jag sitter hemma hela dagarna och då blir man ju slö. Ingen jättemage kan jag inte påstå heller, men den brukar komma efter ul sa min bm. Tror dock att jag känt bebisen. Den kittlar mig några ggr om dagen och tror jag känner den lite nu, när jag sitter i soffan och skriver. I övrigt har jag fått finnar så jga ser helt rosig ut i ansiktet :P, ser inte klok ut. Borde nog inte vara nervös, men kan inte låta bli.

• Mixxx

Skönt :) Ok, där kom jag på en till sak, som jag öven fick med första! Finnarna.. Blä! Men ett gott tecken :) Du måste berätta hur det gick imorgon. Lycka till!

Svar på tråden v.18 MA?