• Newbride2008

Vad ska man ge sin son i doppresent?

Nu ska vi inte döpa vår son, men vi ska ha en namngivningsceremoni och ska ge honom en present i samband med den. Jag vill att det ska vara något riktigt bra som han kan minnas länge och kanske alltid ha med sig i livet på ett eller annat sätt. Överös mig med tips på vad ni köpt/tycker att jag ska köpa/ge honom.
    '
    Jag hittade en sida på nätet med personliga speldosor och blev helt till mig för jag trodde man kunde välja melodi helt eftersom jag gjort en låt själv till min son och tänkte använda den. Men tyvärr visade det sig att man endast kunde välja på 4 melodier. Någon som vet något liknande jag kan göra med min låt kanske?

• Svar på tråden Vad ska man ge sin son i doppresent?
  • SilverEmma

Jag har också skrivit en låt till min dotter, håller på med en till yngsta dottern också som ska döpas i augusti!

Jag har (och ska) spela in deras låtar i studio så att jag har dom bevarade, blir ett fint & personligt minne.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • mammamoo

en lyckopeng med deras namn ingraverat :)
    eller annat smycke med namnet tycker jag är fint..

• parvati

Det finns ju ingen tradtion i Sverige med att föräldrarna ger doppresenter vad jag vet. Det blir ju så mycket presenter ändå så att det är inte klokt med kläder, böcker, speldosor med mera.I framtiden komemr nog sonen tacka dig mera för att du öppnar ett sparkonto.

Men nu kanske jag blev tråkig men det är sant de flesta barn i Sverige har drivor med saker de aldrig använder.

• Newbride2008
    SilverEmma skrev 2010-05-23 18:33:28 följande:
    Jag har också skrivit en låt till min dotter, håller på med en till yngsta dottern också som ska döpas i augusti! Jag har (och ska) spela in deras låtar i studio så att jag har dom bevarade, blir ett fint & personligt minne.
    Jag har egen studio så det kommer blir en inspelning när jag får tid, men det skulle ju vara guld om man kunde göra en egen speldosa med egna låten

Om jag vill göra en tavla med texten, vart kan man vända sig för att det snyggt gjort?
  • Golvmoppen

TS: Vi gav dottern målade barnmöbler fr Jamaprodukter.
    2 stolar och 1 bord.
    På den ena stolen står hennes namn o datum på stolsryggen och under sitsen står det längd, vikt o klockslag. Den andra stolen är det bara målatmotiv på.
    Under bordet står det på Dopdagen o datum och så av Mamma o Pappa.

Dottern gillar verkligen att sitta o lekfika vid detta bord o även göra andra saker.

Nu väntar vi Kotten här i början av juni och den kommer få likadant, då det är dags för dop.

En bra sak som dottern fick av flera släktingar var pengar på sitt fondkonto.

• MammanZ

Sonen fick en spargris med sitt namn på, och en fin klassisk nalle. Kommer att göra samma sak om det blir fler barn =)

• 86TiAn82

Våran son kommer få ett halsband med hans namn och födelsedatum på och så ska vi nog plantera en björk på farmor och farfars gård, kanske mormor och morfars med, men vi får se med träden det är inget bestämt.

• 86TiAn82

Vi köpte på familjesmycken.se www.familjesmycken.se/product.asp halsbandet heter krokodilen i bilen (va första sången jag sjöng för han när han kom ut <3)
    och det kostar ju iofs en slant 690  med bara namnet, fick hem det igår och det är värt varenda krona för det va så fint! Dom har ju flera olika annars.
    Och om du tycker det va dyrt, sök på namnsmycken(halsband) på google så får du fram fler hemsidor :)

Svar på tråden Vad ska man ge sin son i doppresent?