• 2babiesmom

Tipsa mig om en BRA tvättmaskin

Blev så besviken på den förra vi köpte, en ny från affären, Bosch tror jag det var...
    Den tog flera timmar på sig och inte tyckte jag det blev speciellt rent heller.

Den ramlade ner på golvet i flyttbilen under sista flytten så vi slängde den

Kan ni tipsa mig om någon tvättmaskin?

• Svar på tråden Tipsa mig om en BRA tvättmaskin
  • Golvmoppen

Husqvarna QW 16775

Har haft den sedan Nov-08 och vi är väldigt nöjda med den.

Är tystgående
    7kg
    Kan ställa förtvätt på vilket gradantal som helst.
    Många olika program
    95gradig tvätt tar 2h 15min och då är det rent o inget skum kvar.

• 2babiesmom

Hej och tack för tips
    Vad kostade eran? Hittade ej din någonstans men det beror väl på att nyare modeller har kommit ut. De nyare kostade mellan 6-10,000 kr.....
    Det känns lite väl dyrt men om den fungerar precis som man önskar kanske det är värt det..

Våran senaste gick på 3000 kr, kanske man ska lägga till nån tusenlapp för att få en riktigt bra?

• Champagne

Miele (pallar inte kolla vilken modell det är just nu){#lang_emotions_dreamer}

Det finns ett 15-minutersprogram om man snabbt behöver tvätta ett fåtal plagg, tex barnens nerkissade kläder när det ska pottränas. Den är lätt att ställa in och man kan programmera in två minnesprogram, tex ett på 95 grader för hårt smutsad tvätt eller 40 grader och skontvätt för makens finskjortor. 
    Har till och med tvättat vår 140 x 200cm röllakansmatta i den och den gick inte på knäna
  • Lottis77

Slår ett slag för Gorenje. Jag köpte ett paket med tvätt och tork i svart design för ett halvår sedan, och är mer än nöjd. Kollade med en bekant som är vitvarureparatör och han sa att vill man ha det absolut bästa är det Miele som gäller, men de är ju rätt dyra.
    Gorenje gör bra basic tvättmaskiner som sällan går sönder, och gör de det är de billiga att reparera. Han rekommenderade INTE Whirlpool - riktigt skit sa han att det var. Har haft en sådan också och den funkade ju, men Gorenje är bättre. Snygg design dessutom. Köpte på Tretti.se och det kan jag också rekommendera.

• FruSen

Vi har en Bauknecht WAK 6000.
    6 kg, flera olika program, när man startar ser man hur lång tid det kommer ta och så finns ett snabbtvättprogram som bara tar 30 minuter.
    5 års garanti och jag är kanonnöjd! Har tvättat allt i den (mattor, min ullkappa, barnvagnsklädseln osv osv) och så vanliga kläder förstås!
    Jag vill inte leva utan den!
    Upplever den inte som speciellt högljudd heller, vi har vår tvättmaskin i badrummet, vägg-i-vägg med vardagsrummet och soffan. Vi ser på film eller TV fastän den centrifugerar för fullt och det stör inte alls tycker vi

Svar på tråden Tipsa mig om en BRA tvättmaskin