• Längtandsfull

Ni som har jätte oregelbunden mens när testar ni med gravtest? Jag kan väll inte vara ensam?

Jag har inte en aning om när jag skall ha mens eller äl.

Vi hade sex för 14 dagarsen och efter det så känner jag mig gravid imellanåt och ibland inte.. Vill ju veta säkert.

Just nu så visar testet negativt. När kan jag lite helt på testet?

• Svar på tråden Ni som har jätte oregelbunden mens när testar ni med gravtest? Jag kan väll inte vara ensam?
  • abinito

På CB tror jag att det står 19 dagar efter samlag.

Själv testade jag med ÄL-tester, så fick jag koll på min kluriga mens... sen testade jag 14 dagar efter ÄL.

• Längtandsfull

ok. jag har aldrig använt äl-tester för vi har sagt att blir det så blir det.

men då kan jag alltså inte lita på mitt negativa test än då.

men om jag blev gravid på sexet för 14 dagarsen så borde jag ju haft äl för 14 dagarsen. det måste ju betyda att jag borde få rätt svar på testen nu.

• Cecese

19 dagar efter senaste samlag testar 99 % av alla gravida kvinnor positivt. 1 % får alltså vänta längre. Även om du blev gravid på sexet du hade för 14 dagar sen betyder det inte att du hade äl då, du kan ha haft äl några dagar senare eftersom spermierna kan ligga i minst 3 dagar och vänta in ägget. I sällsyta fall har spermierna överlevt typ 6-7 dagar men det är inte så vanligt. 3-5 dagar är dock helt möjligt.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • Bangbang

Grattis oj vad kul!
    Jag har också oregelbunden mens, trodde med första att den bara var så där sjukt sen som den kan vara (70-80 dagar emellan). Men när jag började må riktigt illa, ömheten i brösten inte gick över så insåg jag ju att det kanske kunde vara så att jag var gravid....trodde det skulle vara svårt eftersom det inte är vidare tätt mellan mina mensperioder...men det funkade. Är det första? Min mens blev mera regelbunden efter jag fött barn och ganska så precis nu när andra kom ut.

• Bangbang
    Längtandsfull skrev 2010-05-24 21:14:08 följande:
    tackar så mycket.. Det är mitt andra barn. Så jag kände igen känslan av att vara gravid. Härligt. Min mens har inte ändrats efter jag fick barn alltid lika oregelbunden..
    Äsch vad jobbigt. Vem vet, den kanske reglerar sig efter det här barnet =D FÖr min del var det skönt när den blev mera regelbunden, man har ju lite koll på när man måste vara beredd med bindor och dyl =)
  • lilla smultron

Min mens är väldigt oregelbunden. Bättre nu än vad den avrt på länge visserligen men inte bra. Jag testar helt enkelt ganska ofta. Chansar lite. Tänker tex testa på fredag (28dgr sedan mens) Det är ju en "normal2 cykel, så värt ett försök. Sedan blir det fredagen efter om mensen inte kommit då. Senaste mensar har vart med ca 35 dagars mellanrum så tror egentligen mest på det. Men som sagt, Testa på bara. Med billiga tester.....

• Rundabullar

Min senaste cykel var 33dagar och jag har bestämt mig för att inte testa innan 40dagar. +-5 dagar räknas ju som normalt sen eller tidig mens, och min är så oregelbunden och lång, bäst att lägga till ett par dagar..

Har aldrig gjort ett gravtest än, men hoppas få göra ett om några veckor. {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Ni som har jätte oregelbunden mens när testar ni med gravtest? Jag kan väll inte vara ensam?