• hårdrocksbrutta

Borgerlig vigsel och vad för sorts klänning??

ANG  Borgerlig vigsel

Vi ska gifta oss här under året och vu skall gifta oss borgerligt

Nör ja tänker på att vi ska gifta oss osv. så vill jag ju ha en fin klänning o fina skor osv, men på nåt konstigt sätt så känner jag att är de verkligen nödvändigt ATT ha en FIN klänning ??? när de *bara* är borgerlig vigsel, känns som om de känns onödigt, bara för ett par minuter är de så?????????????????? fler som känner som ja.?

SAMTIDIGT är de ju faktiskt våran dag !!

vad kan man ha för sorts klänning utan att de känns för mycket ?????????????????
    känner mig lite osäker på de hela

• Svar på tråden Borgerlig vigsel och vad för sorts klänning??
  • Dixie

klart du ska ha en fin klänning - fast jag hade nog undvikit en vit hellång kläning,

• Lena

Vi gifte oss i en borgerlig personlig cermoni i vit långklänning och frack

gallery.me.com/mattias.svensson&bgcolor=black&view=grid

En borgerlig vigsel behöver inte vara att springa in på rådhuset i 5min om man inte vill det.

• hårdrocksbrutta
    Dixie skrev 2010-05-23 21:45:07 följande:
    klart du ska ha en fin klänning - fast jag hade nog undvikit en vit hellång kläning,
    ja de tror jag med =) men om man har något i stil med lite nedanför knäskålarna då?? kanske känns mera rätt, eftersom man inte skall vara i kyrkan
    Men frågan är ju vad man kan hitta snygga klänningar som inte kostar skjortan
  • Bedan

Nu blir mitt svar lite färgat av att du står som hårdrocksbrutta, men en fin 50-talsinspirerad klänning hade kanske varit nått? De är ju bara så fina och romantiska! Typ i stil med denna http://www.kikstockholm.se/brudn56.htm

Nu vet jag ju inte vad du menar med att det inte får kosta skjortan, men du kan kanske hitta en bra sömmerska som kan sy klänningen för inte en för stor penning? Då kan du ju köpa tyget själv också.
  • marjas

Klart du ska ha en fin klänning! {#lang_emotions_smile}

Om jag och sambon någon gång gifter oss kommer det att bli borgerligt och jag ska ha en vanlig bröllopsklänning. Det låter ju ofta som att en borgerlig vigsel bara tar några minuter, men jag tycker inte att de kyrkliga vigslarna jag varit på hållit på så värst länge heller.
    Hur som helst, välj en klänning som du känner dig snygg i! {#lang_emotions_cool}

• lövet

Klart du ska ha någon snygg klänning. Det är ju ett bröllop oavsett om vigseln är borglig eller i kyrkan. Själv hade jag en snygg knälång benvit klänning i thaisiden vid mitt borgliga bröllop. Ett tips är att kolla ute i butikerna nu om man inte vill ha en traditionell bröllopsklänning - nu finns det massor vita studentklänningar.

• Mumin75

Vi ska också gifta oss borgligt men har inte kommit så långt i planerna mer än att vi har bestämt att vi ska gifta oss, sen får vi se om det blir i slutet av denna sommar eller nästa för vi vill även ha en stor fest med alla våra vänner och sånt kostar ju lite och kräver även planering.

Jag vill helt klart ha en fin klänning på vår bröllopsdag och har suttit och tittat mycket på klänningar på nätet och funderat på vad man ska ha. Först var jag inne på vit hellång brudklänning utan släp (som inte är för mycket) men sen började jag spana lite på dom som slutar vid knäna och hittade även en del fina studentklänningar. Men så råkade jag få syn på några röda brudklänningar och blev såld... jag älskar rött och har nästan bestämt mig helt nu för att jag ska gifta mig i en röd klänning. Hittade en jättevacker festklänning i rött som slutar nedanför knäna på tradera som jag budade hem för en billig peng. Har inte en aning om ifall jag passar i den men jag fick den ju så billigt (under 100 kr) så då gör det ju inget om den skulle visa sig vara katastrof när den kommer hem ... Till den tänkte jag isåfall ha några röda sandaletter eller nåt sånt.

• snillis

Jag gifte mig borgerligt och jag hade en röd klänning (långklänning).
    Maken hade kostym.

• Rocktroll

Fattar inte varför folk automatiskt tror att bara för att man gifter sig borgerligt så ska det vara ett mindre bröllop. Det är iaf vad vi brukar få höra för att vi ska gifta oss borgerligt nästa år. Vi ska ha ett "stort" bröllop och jag ska ha en riktig bröllopsklänning. Bara för att vi gifter oss utomhus är det inte mindre bröllop för det, vi är bara inte kristna och därför inte gifter oss i kyrkan :D

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • cewins mamma89

Ja men satsa på knäkort de bli jätte fint... ja ska köpa en rocka billy klänning från affären new yorker, för ja ska gifta mig på poower meet {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Borgerlig vigsel och vad för sorts klänning??