• NochN

    Tvillingadapter till paraplysulky

    Vi håller på att kolla runt lite bland paraplyvagnar som komplement till vår vanliga vagn. Såg i Babyproffsens katalog att de har s.k. tvillingadapters som man kan fästa ihop två enkelsulkys med och blev lite nyfiken på hur bra dessa är. Låter ju onekligen fiffigt att kunna välja på att köra varsin eller dubbelvagn - OM det funkar och är stadigt, vill säga.

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Tvillingadapter till paraplysulky
  • pojkarnasmamma

    Jag kollade lite på detta innan vi skaffade våran dubbla paraplysulky, men valde bort det bla för att den enda modellen de hade på butiken i Thn som adaptern funkade på var en jätteenkel vagn utan liggläge eller suflett. Sen blev jag tveksam till hur smidig den blev att köra. Och butiken här i stan är inte alltid den mest servicevänliga så att ta hem en adapter på prov var inte att tala om ;)

    Sen hade vi turen att få ärva två enkla sulkys som vi har om vi delar på dem eller bara tar med den ena.

  • jj81

    Vi har en sån. Köpte 2 rätt rejäla sulkyvagnar + tvillingadaptern. Har endast använt den 1 gång men det var väll sådär måste jag säga. Stadig var den men den blev rätt otymplig att köra tyvär.


  • Vitros

    NoN: vi var på jakt efter en sådan lösning också men fick mest höra att det blev klumpigt och svårkört, så om man ska använda den MEST för att en ska köra båda så verkade det inte vara lika smidigt som att ha en dubbelvagn. Lite synd tyckte vi, men det fick bli dubbelsulky...

  • NochN

    Tack för era svar!

    Vitros: Du har säkert sagt det förut, men vilken sort har ni? Är den smidig att fälla ihop och lätt att lyfta? Stadig att köra?

  • jelena2

    Vi valde oxå bort adapters för att man inte kan fälla ihop vagnen MED adapters på, utan då måste man skruva av tre stycken varje gång. Och därmed skruva på tre stycken varje gång igen när vagnen fälls upp...
    Så vi hade Babyproffsens Hong Kong (tror jag den heter) och den har varit superbra! Enkel att fälla ihop och lätt att köra.

  • Vitros

    vi köpte en McLaren genom en kompis i USA. Här i Sverige skulle jag inte köpa den för jag tycker de är oförskämt dyra. Vi har en Twin Techno men det finns även en Twin Triumph, men den rekommenderade de inte på Babyland i Kungens Kurva...


    Vi har faktiskt inte använt vår jättemycket än, men nu i helgen ska den med på turné till svärisarna nere i Småland :)
    Kan rapportera mer efter det!
Svar på tråden Tvillingadapter till paraplysulky