• Heureka

mild gröt utan mjölk

dottern är 4.5 månad och vi har börjat med mild havregröt. Men hon har blivit som helt speedad av den och inte sovit på natten. Nu såg jag att den består av skummjölkpulver. Dottern har sedan hon var 4 veckor fått nutramigen då vi misstänker att hon är mjölkproteinöverkänslig.

Går det att ge henne någon annan gröt som det inte är skummjölk i? Kan jag göra någon själv? Är det någon som varit med om att de blivit som speedade av gröten? Hon ligger bara och studsar i sängen och sover inte mer än ett par timmar i stöten sen hålller hon igång igen.

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Svar på tråden mild gröt utan mjölk
  • La Lola

Du kan ju göra egen havregrynsgröt tex.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • nicke nyfiken76

Mixa havregryn så att det inte är så stora bitar. För att järnberika gröten så kan man köpa paltbröd (som tunnbröd fast det är gjort på blod) och mixa och blanda i gröten. Låter äckligt, jag vet, men mina barn har älskat den gröten.

• annab

Vi ger EnaGo´s mjölkfria gröt, köpt på Ica. Den innehåller gluten men inte mjölk.

• Smulan1979

Semper har en mjölkfri gröt också. Ska numer finnas i vanliga mataffärer. Tycker bättre om den än EnaGo för den är mer findelad.

Men du kan ju göra egen gröt på det mesta. Mannagryn, bara koka med vatten eller t ex rismjölk. Majsmjöl kan man också koka på.

Svar på tråden mild gröt utan mjölk