• Faab06

Geléaktig flytning i vecka 13

Usch denna ständiga graviditetsoro.. Är det inte det ena så är det det andra... Trodde att jag skulle känna mig liiiiiiite lugnare nu när jag gått in i vecka 13 men inte då...  

En gång i lördagskväll (11+6) samt nu en ggn på förmiddagen har jag när jag gått på toaletten fått en genomskinlig geléaktig sak på pappret, som en slemmig flytning fast "fastare"... Båda gängerna har det var i en storlek på ca ½-1 cm. Luktar inget och är helt genomskinliga... Har inte sett det tidigare, nästan som snor.. (ursäkta) Så nu oroar jag mig för att det är bitar från slemproppen..

Någon som varit med om något liknande och som kan stilla min oro?

(Vi såg fostret på VUL i vecka 9 och då såg allt bara bra ut med ett pickande hjärta och ett embryo i "rätt" storlek för veckan...)

Tacksam för svar!

//Orolig 

• Svar på tråden Geléaktig flytning i vecka 13
  • MrsHelgesson

Man får mer flytningar under graviditeten, jag får också såna flytningar ibland. Det är inget som är onormalt, men om du känner dig osäker så ring din bm och fråga. Det skadar aldrig att fråga.

• Faab06
    MrsHelgesson skrev 2010-05-24 14:39:51 följande:
    Man får mer flytningar under graviditeten, jag får också såna flytningar ibland. Det är inget som är onormalt, men om du känner dig osäker så ring din bm och fråga. Det skadar aldrig att fråga.
    Tack snälla, lugnade mig lite att fler än jag haft samma :) Blir det mera så kommer jag ringa till BM och fråga...

Någon mer som har/haft liknande som jag?
  • Linjo82

Jag har en hel del slemiga flytningar.. men det är normalt. Men som sagt du kan alltid ringa och prata med din bm om du känner dig orolig.

• Faab06
    Minifer skrev 2010-05-24 20:15:21 följande:
    jag har också haft det =) Även om det är lite slempropp så återbildas den!
    Linjo82 skrev 2010-05-24 20:44:40 följande:
    Jag har en hel del slemiga flytningar.. men det är normalt. Men som sagt du kan alltid ringa och prata med din bm om du känner dig orolig.
    Tack snälla båda två, alltid lite lugnare när man förstår att man inte är totalt ensam om sina symptom. Har lugnat ner mig nu på kvällen och inget mer har kommit heller.

Så slemproppen återbildas? Det hade jag ingen aning om... =)
  • Minifer

nej jag visste inte heller att den återbildades, men i min förra graviditet tappade jag massa slempropp runt v 24 tror jag det var och blev jättenervös, så då frågade jag läkaren på KK om det (går på spec-mvc) och han berättade att den återbildas. Litar på honom eftersom han är överläkare och har ansvaret för hela stället och jobbat över 20 år där. Tryggt och bra =)

• MiaAnnette

Inget onormalt alls! Behöver inte ens va slemproppen... Kroppen ändras då man är gravid, så även flytningar! Det var inga "mysrester" då? De kan väl bli lite för tjocka om de vart inne ett tag..

★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ www.kardemummagumman.se ♥ღ¸.?°¯)★
Svar på tråden Geléaktig flytning i vecka 13