• Enyahund

Astrid Lindgrens värld - vilken ålder?

Har en dotter som fyller 4 år nu i juni och funderar lite på att åka till Astrid Lindgrens Värld i Sommar. Någon som varit där? Är det bra? Kul för barnen?

Är 4 år en lagom ålder för att göra ett besök dit? Hon har ju inte sett alla AL filmer men de flesta tror jag, Pippi, Saltkråkan, Ronja m.fl.

• Svar på tråden Astrid Lindgrens värld - vilken ålder?
  • 071001

Min kompis tjejer har åkt dit sen ca 2 års ålder och de gillar det. Siri blir 3,5 i sommar och vi tänker bege oss dit i juli. Det spelas teater och sjungs massor där, inte bara att titta på alla husen. Tror absolut att en 4-åring uppskattar det.

• MinaSmåLiv

Vi har varit där flera gånger och sonen va 3 år första gången vi hyrde stuga där. Han ÄLSKADE de och visste vilka alla figurerna va m.m och hade jättekul. Lekte i alla husen, hade picknick och fikade på mysiga ställen m.m. Vet ingen unge som inte älskat att va där. Vi ska dit om en vecka och mellantjejen är 3 då och hon kommer också ÄLSKA de. Så jag kan aldrig tänka mig att ditt barn inte skulle uppskatta stället.

Mina älskade ungar
  • Enyahund

Bor 4 timmar därifrån, kan man åka dit över dagen eller bör man övernatta och kanske gå 2 dagar i parken? Eller det kanske inte är så stort att man inte hinner på en dag?

• MinaSmåLiv

Man hinner gått och väl på en dag. Vi hyrde stuga första första gången vi åkte dit me sonen för då bodde vi på Gotland och då kan man inte åka bara över dan. Och för att de va en mysig liten minisemester då. Men man hinner se allt på bara några timmar och sen kan man ägna resten av dagen till att låta barnen leka hur mycke dom vill på alla ställen där.

Mina älskade ungar
  • Gladskit

Vi ska till min syster och hälsa på i juni och eftersom de bor nära Vimmerby har vi tänkt planera in ett besök där. Min son är fyra år och hennes snart tre.

• Tant Green

Vi var där i söndags (med vår snart 5-åring) och han gott och väl med allt på 5 timmar. Men nu när det är lågsäsong är inte allt "igång" och det är ju inga köer, så det är möjligt att man vill ha lite längre tid på sig under högsäsong.

• CCA

Vi var där i fjol då min dotter var drygt 2,5 (men inte 3). Hon tyckte det var jättekul och tycker vi sak åka dit igen. Vi var där en dag och det räckte gott och väl för oss.

• Masmamma

Vi ska dit med barnen nu i juli, som då är 5 och 3 ( och 5 månader, men han har nog inte sååå mkt ut av resan ). Känns som om både 3-åringen och 5-åringen kommer att gilla detta, då de blev glada när vi berättade att vi skulle åka dit. 3-åringen ville dock INTE träffa Emil, eftersom han är lite rädd för Emils pappa...

Svar på tråden Astrid Lindgrens värld - vilken ålder?