• Anonym (apan)
    Äldre 24 May 15:09
    21308 visningar
    11 svar
    11
    21308

    funkar hårborttagningskräm för ansiktet?

    jag är väldigt hårig och det stör mig väldigt mycket, det värsta är håret i ansiktet. nu såg jag att det fanns en hårborttagningskräm för ansiket men jag funderar om det verkligen fungerar? Någon här som testat eller har andra tips på hur man får bukt med den fruktansvärt generande hårväxten.

  • Svar på tråden funkar hårborttagningskräm för ansiktet?
  • Anonym (apan) Trådstartaren
    Äldre 24 May 16:06
    #1

    har även sett nån grej som typ ska slipa ner håret, någon med erfarenhet?

  • Anonym
    Äldre 24 May 16:08
    #2

    Jag vaxar ögonbryn haka och överläpp, det fungerar bra för mig. Vet inte om jag skulle våga krämer eftersom huden är så känslig. Men man kan ju alltid prova

  • Blackb­ird
    Äldre 24 May 16:11
    #3

    Jag skulle inte välja hårborttagningskräm om jag var du. Jag har använt hårtbottagningskräm på benen några gånger och det är som att raka benen, d.v.s. tar inte bort hår från roten. Antagligen ger det samma effekt på ansiktshår och då kan det inte vara så kul att få stubb i ansiktet. Det bästa är faktiskt att ta bort hår med laser om du har råd, annars kanske vaxa? Hursomhelst rekommenderar jag att du använder metoder som tar bort håren från roten.


    Conscience is dead
  • Äldre 24 May 16:18
    #4

    Jag vaxar överläppen hemma med strips från veet (www.veet.se/veet-ready-to-use-wax-strips-for-face.php). Funkar jättebra!

    Håller med de andra, skulle itne ge mig på hårborttagningskräm i ansiktet

  • Anonym (apan) Trådstartaren
    Äldre 25 May 12:25
    #5

    okej jag har testat vax men tycker inte att de kortaste håren kommer med och jag vill ju inte gå runt och se hårig ut :(

  • Blackb­ird
    Äldre 25 May 19:02
    #6
    Anonym (apan) skrev 2010-05-25 12:25:09 följande:
    okej jag har testat vax men tycker inte att de kortaste håren kommer med och jag vill ju inte gå runt och se hårig ut :(
    Rådgör med personal på skönhetssalong. Annars vet jag att många invandrarkvinnor använder en metod som går ut på att ta bort hår med tråd, t.ex. sytråd. Känner du någon invandrarkvinna som du kan fråga? Av vad jag vet så är det väldigt effektivt och tar bort precis allt hår, dock är det ganska smärtsamt.
    Conscience is dead
  • Anonym (jag med)
    Äldre 25 May 19:07
    #7

    Jag vaxar också överläppen med Veet men krämen har jag inte provat än.. Vet ej om det fungerar. Kan du inte använda Veet strips??

  • Anonym (Bäst)
    Äldre 18 Jan 23:56
    #8
    Blackbird skrev 2010-05-25 19:02:46 följande:
    Rådgör med personal på skönhetssalong. Annars vet jag att många invandrarkvinnor använder en metod som går ut på att ta bort hår med tråd, t.ex. sytråd. Känner du någon invandrarkvinna som du kan fråga? Av vad jag vet så är det väldigt effektivt och tar bort precis allt hår, dock är det ganska smärtsamt.
    Är det den bästa metoden för att få bort det 
  • Anonym (Bäst)
    Äldre 18 Jan 23:57
    #9
    Blackbird skrev 2010-05-25 19:02:46 följande:
    Rådgör med personal på skönhetssalong. Annars vet jag att många invandrarkvinnor använder en metod som går ut på att ta bort hår med tråd, t.ex. sytråd. Känner du någon invandrarkvinna som du kan fråga? Av vad jag vet så är det väldigt effektivt och tar bort precis allt hår, dock är det ganska smärtsamt.
    Är det den bästa metoden för att få bort det 
  • Anonym (s)
    Äldre 19 Jan 00:53
    #10

    Jag använder också vaxremsor från Veet. Det hinner ju alltid bli lite hårigt innan nästa vaxning eftersom man inte kan vaxa hur korta hårstrån som helst men tänker att det får vara så. Försöker att inte vara för noga med att allt ska vara borta, tänker att jag bara "göder" mina komplex då, utan vill mest hålla efter lite så att det inte blir allt för hårigt så att det är det enda jag tänker på när jag ser mig själv i spegeln. 

  • Anonym (Metod­)
    Thu 10 Oct 2019 09:32
    #11
    Blackbird skrev 2010-05-25 19:02:46 följande:

    Rådgör med personal på skönhetssalong. Annars vet jag att många invandrarkvinnor använder en metod som går ut på att ta bort hår med tråd, t.ex. sytråd. Känner du någon invandrarkvinna som du kan fråga? Av vad jag vet så är det väldigt effektivt och tar bort precis allt hår, dock är det ganska smärtsamt.


    Är det en bra metod. Är det mest invandrarkvinnor som äger salongerna?
Svar på tråden funkar hårborttagningskräm för ansiktet?