• Anonym

Gravid och luktar illa?

Är det vanligt att man luktar mer i underlivet när man är gravid?
    Det spelar nämligen ingen roll om jag duschar varje kväll, jag luktar ändå ganska illa dagen efter. Har en hel del flytningar. Men det är ingenting som kliar eller är irriterat.
    "Ska" man lukta lite illa efter en halv dag??
    Läste nånstans om att man kan få mer flytningar och lukt om man tvättar sig med tvål, kan det vara så? Jag tycker ju inte att lukten försvinner om jag inte tvättar med tvål :-/

• Svar på tråden Gravid och luktar illa?
  • Anonym

Illa lukter ska man alltid be en barnmorska kolla upp så du inte har en bakteriell vaginos eller liknade som inte är bra om man är gravid...

• Pickeli

Tycker inte att det låter som det ska, mer flytningar kan man få men inte illaluktande. Ring din BM och fråga så det inte rör sig om någon infektion.

Google it!
  • Anonym

Okej tack för era svar. Kanske bäst att ringa henne imorgon då och kolla upp det..

• Anonym (luktar)

jag tror man kan lukta annorlunda, inte så gott.. så är det för mig iaf.
    Gick hela förra grav med massor av flytningar och den här lukten utan att det var ngt farligt.

Nu är jag gravid igen och luktar likadant.
    Använder trosskydd hela tiden som gravid, då luktar det inte.

• Anonym
    Anonym (luktar) skrev 2010-05-24 17:04:33 följande:
    jag tror man kan lukta annorlunda, inte så gott.. så är det för mig iaf.Gick hela förra grav med massor av flytningar och den här lukten utan att det var ngt farligt.Nu är jag gravid igen och luktar likadant.Använder trosskydd hela tiden som gravid, då luktar det inte.
    Jag har för mig att det luktade en del förra graviditeten med, men minns inte helt säkert.
    Ska testa att använda trosskydd oftare, hoppas det hjälper
Svar på tråden Gravid och luktar illa?