• ebbavera

Chada Beach Resort, Koh Lanta

Hej!

Alla ni som bott på Chada Beach, kan ni hjälpa mig med att förstå skillnaden på rummen. Jag har idag lagt en prel bokning på ett "dubbelrum superior". Eftersom Fritidsresors hemsida inte har specifikt bilder på just de rummen, så kollade jag på Chadas egen hemsida. Men där finns helt andra benämningar, "emerald suite" etc. Någon som bott i just dubbelrum superior på Chada Beach Resort? Vad tyckte ni? Fanns det en "vardagsrumsdel" i rummet? Kollade ni nästa prisnivå på rummen, och i så fall, skulle ni/har ni uppgraderat er till något större?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Chada Beach Resort, Koh Lanta
  • Ville04

Hej

Vet inte om du fått svar på din fråga.

Vi har bott två år i rad på Chada beach resort.

(Fritidsresor Svit) Silver suite och Gold suite har när man kommer in ett sovrum, sen kommer badrumsdelen med dusch och badkar, därefter kommer vardagsrumsdelen. Har man valt silver suite har man balkong i anslutning till vardagsrumsdelen och har man gold suite så är det direkt utgång till poolen.

(Fritidsresor Dubbelrum) Emerald suite är ett enda stort rum med säng och liten sitt del med TV. Högt i tak och balkong om man bor på andra våningen och uteplats om man bor på botten våningen.

Vi har bott i silver suite och i emerald suite. Vi har tyckt att silver suite har passat oss bäst då vi åkt med två små barn så har de fått ett eget sovrum, extra sängarna bäddas i "vardagsrumsdelen", där de kan ligga och titta på tecknat eller film på kvällen. Vi vuxna har där fått vårat eget sovrum. I emeral suite låg vi alla i samma rum.

• Millans hustru

får jag smita in o fråga, finns det barnprogram på svenska? finns det tecknat på svenska på tv:n eller bör man ta med egen dator för att ha i nödfall? vi brukar inte kika på tv när vi är bortresta men OM man t.ex. drabbas av sjukdom så är ju tv ett fantastiskt hjälpmedel för att hantera situationen...

Svar på tråden Chada Beach Resort, Koh Lanta