Svampinfektion & P-piller
Hejsan!
Hejsan!
Varför inte prova mini piller?? Kan vara bättre. Prova smörj med alovera gelly runt klitoris och en bil inne i slidan. Du kan få hålla på några veckor innan du märker skillnad. Sen använda lactal efter sex..... Inte tvätta med vatten bara olja ja du kanske vet...
Varför inte sluta med p-piller ett tag och se om det blir bättre?? Om det inte blir det så beror det ju inte på p-pillren i alla fall.......
Har du varit hos gynekolog och fått det kollat?
Hade precis samma problem då jag började med p-piller igen efter att jag fått barn. Började med samma sort som jag tagit före graviditeten men började plötsligt få svampinfektion på svampinfektion. Inte kul. Tog några månader innan jag insåg att det kunde bero på pillren (hade ju tagit samma sort tidigare utan problem). Tog kontakt med min BM o fick en annan sort utskriven o nu har jag inga problem med svamp längre.
Däremot verkar det som att jag blivit känsligare än förut. Om jag har trosor i annat material än bomull flera dagar i rad kan jag få "känningar" av svamp. Om jag då sover utan trosor o använder bomullstrosor försvinner "känningarna".
Kanske kunde det fungera för dej också att byta p-piller sort? Hör med din BM / läkare o hör vad de säger!
Jag har varit hos gynekologen men han var verkligen till ingen hjälp. Första gången, förra året jag var hos gynekologen var han helt matt och sa att jag lungt kunde ha sex under tiden som jag gick på behandling, det spelade ingen roll. Vilket jag vet att det absolut gör! Hur kan en gynekolog ens rekommendera att man har sex de första två/tre dagarna efter att man börjat behandla sin svamp. Den andra jag gick till någon månad tillbaka sa som vanligt bara att det var vanligt med återkommande svampbesvär och att det inte helt finns ett svar på hur man botar det. Helt värdelösa! De föreslår inte ens något. Det är ju deras yrke.. nä jag blir matt på sånna gynekologer, som tydligen bara inte orkar bry sig och inte ser att det plågar en.