• Lukasmamma

Ensamma mammor och pappor!

Hej,
    ville bara se om det finns några andra ensamma mammor och/eller pappor därute som nyligen separerat och som skulle vilja prata av sig lite om allt mellan himmel och jord?

Själv är jag en ganska ung mamma (20 år i sommar) som precis kommit ifrån ett ganska destruktivt förhållande och lever nu ensam tillsammans med min son som fyller ett år i början av Juni. Trots att jag äntligen (efter två års tid i detta förhållande) fått tillbaka mina kompisar och min familj känner jag mig otroligt ensam ibland.

Någon som känner igen sig eller sitter i någon ungefärligt liknande situation? Vore kul att bara komma i kontakt med nån som vet hur det är att vara ensam i alla fall... :)

• Svar på tråden Ensamma mammor och pappor!
  • Lukasmamma
    Curlingmorsan skrev 2010-05-30 21:11:10 följande:
    Här är en till ensam mamma =)
    Va roligt! Eller ja kanske inte att du är ensam, men att du hittade hit :)
  • Curlingmorsan
    Vi separerade för 1år sen så så jättenyligen är det väl inte. Men först nu jag börjar komma på fötter och känna att jag saknar vänner att dela ensamheten med.
    Ebba & Felix mamma
  • Lukasmamma
    Curlingmorsan skrev 2010-05-31 22:29:40 följande:
    Vi separerade för 1år sen så så jättenyligen är det väl inte. Men först nu jag börjar komma på fötter och känna att jag saknar vänner att dela ensamheten med.
    Ja men det tar ju sin lilla tid att komma tillbaka rent könslomässigt och att få ordning på alla praktiska saker! Men vad skönt att du börjar komma på fötter i alla fall :)
  • Rumpetroll

Jag är också ensamma mamma, jag är snart 28 år. Separera för ca 3 månader sen och allt funkar bra. Dottern är snart 11 månader.

• Lukasmamma
    Rumpetroll skrev 2010-06-02 16:06:56 följande:
    Jag är också ensamma mamma, jag är snart 28 år. Separera för ca 3 månader sen och allt funkar bra. Dottern är snart 11 månader.
    Hej! :) Okej, va skönt då att det fungerar, har pappan dottern också?
  • Rumpetroll
    Lukasmamma skrev 2010-06-02 16:53:31 följande:
    Hej! :) Okej, va skönt då att det fungerar, har pappan dottern också?
    Ja det är skönt att allt funkar bra. Ja han har henne ibland.
  • Powermum

Ensamtstående mamma till en son under året. Varannan vecka bor han hos mig.

Svar på tråden Ensamma mammor och pappor!