vad väger era 7 månaders och 8 månaders bebisar
Kul att se vd andra barn väger min dotter är en liten tjej
som väger 6780 och 67 lång
hon är 7 och en halv månad.
Vad kan era barn?
sitta?
krypa?
prata?
gå med stöd?
Kul att se vd andra barn väger min dotter är en liten tjej
som väger 6780 och 67 lång
hon är 7 och en halv månad.
Vad kan era barn?
sitta?
krypa?
prata?
gå med stöd?
Hej,
Min dotter vägde 7510g och var 67cm lång på 8 månaderskontrollen som gjordes i tisdags.
Hon kan krypa och sitta själv. Hon försöker oxå dra sig upp till stående men det är lite blandat resultat på den fronten . Hon har ännu inte sagt något ord som jag har hört!
Pojke på 8 månader. Väger 9150g och är 72cm lång.
Kan inte krypa men ligger aldrig stil och tar sig dit han vill antingen genom hasa sig, rulla eller trycka sig bakåt ryggliggandes med hälarna (ser väldigt roligt ut)
Sitter väldigt bra, har dock inte lärt sig hur han ska ta sig från sittandes till liggandes så har oftast ngt mjukt bak för att lindra fallet ;).
Prata gör han väl inte, men anväder rösten mycket, säger om att säga "heeeej" / kaaay, och låta som "the grudge" ibland säger han även mamamammama, dadada, gagaa.
Står stadigt mot möbler, men kan inte dra sig upp själv. Vääntar på att han ska börja krypa eller gå :)
Min kille är 8 månader,vid senaste kontrollen på bvc för 2 veckor sedan vägde han 9120 och var 73 cm lång.
Han kan sitta själv, tar sig själv ner på mage. Kan stå på alla fyra men kryper inte så utan drar sig fram på mage. Försöker att dra sig upp mot möbler. Står stadigt mot möbler.
Pratar mycket och testar ljud hela tiden, mamama,dada och såna ljud är vanliga.
Va kul att läsa om vikt och längd på era små. Har själv en son som blir 8 månader nästa fredag och då är det BVC-kontroll. Ska bli otroligt roligt att väga och mäta honom. Tycker han växt och gått upp i vikt som bara den sen 6 månaders kontrollen.
Annars kan han sitta själv (utan stöd) från 7 månaders ålder. Han älskar att stå och kan stå stadigt mot möbler men kan INTE dra sig upp mot möbler ännu. Han älskar att rulla runt från mage till rygg och tvärtom. Ligger han på mage så ser man hur han kämpar för att ta sig fram genom att "ställa sig upp" på benen och trycka sig fram. Tyvärr åker ju huvudet ner i backen =)
Min lilltjej blir sju månader på onsdag hon vägde nu för en vecka sen 7190 gram och var 65,5 cm lång, ska väga henne igen på onsdag =)
Hon kan krypa , sätter sig själv reser sig upp och går mot möbler...väldigt aktiv för att inte ens va sju månader =)
vad roligt att se vd andra barn kan :)
nu den senste veckan har min dotter börjat dada, gaga, mamama, försöker pa-pa :) nene kommer ibland oxå har gjort ett tag.
hon sitter jätte bra och lägger sig framåt typ i krypställning när hon lägger sig ner men hon står bara på alla fyra och gungar när hon är i sängen.'
hon älskar att gå¨hon vill hålla i händerna och gå iväg :)
hon rullar runt över allt och har tagit sig fram så jätte länge men väntar på att hon ska börja krypa ..
min son är 6 1/2 månad han väger 8 kg är 69 lång
sitta: Har han gjort sen han var 5 månader , kommer även ner i magläge från sittande .
krypa: nej kryper gör han inte än, kommer upp i krypställning men inget mer. ålar sej fram
prata: Nja lite tidigt kanske men han säger da da , pa-pa, nä nä
gå med stöd: nej går inte med stöd men står med stöd!
Oliver är nu åtta månader.. snart nio =) på åttamånadeskontrollen vägde han 8930g och var 74,5 cm lång.. han kan sitta stadigt.. lägga sig ner på mage från sittande å hasa sig fram med armar och ben men kryper gör han inte.. idag visade han en liten tendens till att resa sig upp mot mig=) säger mycket papapa älskar att klappa händerna och slå handflatan fram och tillbaka mot munnen som en indian =)