• ica83

Min 2 åring säger AJAJ och BZZ om vänster öra

Hej!

jätte glad om jag får lite råd!

min snart 2 åriga son säger att det är ajaj och låter BZZ i vänster öra.
    han visar inga tecken på smärta vid beröring av örat och han varar inte, vi har tittat med ficklampa medans han sov och han vaknade inte och vi såg ingen rådnad el annat avikande..

Jag har mailat mitt bvc på kvällen och har bet dem ringa..

Vad tror ni??

mvh annica

• Svar på tråden Min 2 åring säger AJAJ och BZZ om vänster öra
  • ica83

Han har inte duschat idag och om det är de vad gör jag isåfall?

• TheMother

Läkare först förstås, men sen har jag inte riktigt koll på vad de gör.
    En kompis son har vatten i örat just nu, men kommer tyvärr inte ihåg vad de gör åt det rikigt. Bara att han skulle komma tillbaka i höst till läkarepå kontroll. I värsta fall blir det rör i öronen, då nån i släkten tydligen var "öronbarn".

Mamma till Anton 080920
  • Queenie70

Sitter kanske en fluga därinne

• Skogsflickan

Nu är inte min son lika gammal som din. Min son är 2 månader och verkade besvärad då han kastar konstant med huvudet åt sidorna speciellt om han ligger ner..Ser ut som steve wonder. Tar sig i örat m.m men verkar inte ha ont numer. Men jag var hos bvc på 2 månaders kontroll där jag bad läkaren kolla öronen och dom kollar med ett instrument som går längre in i örat (kommer ej ihåg namnet) än en ficklampa.

• ica83
    Queenie70 skrev 2010-05-24 23:33:18 följande:
    Sitter kanske en fluga därinne
    Vi funderar på mygga lite med!
    eftersom han inte verkar må tokdåligt ÄN
    men man ska ju lyssna på sitt barn!
  • Aquavit

Har ni hund eller katt? Han kan ha fått ett hårstrå i örat som ligger och skaver mot trumhinnan. Det prasslar och kan säkert göra lite ont också. Det hjälps enkelt på bvc/vårdcentral skulle jag tro. Men nu får du väl snart prata med BVC, så det är ju bara att vänta och höra vad de säger.

• ica83
    Aquavit skrev 2010-05-25 08:59:47 följande:
    Har ni hund eller katt? Han kan ha fått ett hårstrå i örat som ligger och skaver mot trumhinnan. Det prasslar och kan säkert göra lite ont också. Det hjälps enkelt på bvc/vårdcentral skulle jag tro. Men nu får du väl snart prata med BVC, så det är ju bara att vänta och höra vad de säger.
    Vi har Hund!
  • HonSomVet
    Aquavit skrev 2010-05-25 08:59:47 följande:
    Ja uj ja. Jag klippte håret själv en gång och efter det började det göra ont i örat. Det värkte aldrig direkt men det gjorde ont vid olika tillfällen, bla när jag låg på det örat. Men om det gjorde ont när jag tryckte på det minns jag inte.

Men ja det var ett hårstrå som orsakade detta. En spolning av örat och så var problemet borta.
  • ica83
    TheMother skrev 2010-05-25 13:38:00 följande:
    Har inte BVC ringt upp ännu?
    BVC har inte hört av sig alls än..
  • TheMother

Klagar din son ännu på örat?
    Ring till VC i morgon istället, antagligen kommer de ändå be dig ringa VC/fixa en tid där.

Mamma till Anton 080920
  • ica83

Hej!

nu har min son blivit behandlad i 4 dar med pensilin mot halsfluss.

fortfarande 40 i temp kväll och natt. tufft som bara den och på de är jag höggravid gör det inte lättare..

men hoppas parveln i magen stannar en stund till så vi hinner friskna till så han inte får Halsfluss så fort han är ute..

Tack för alla råd och stöd
    mvh annica

Svar på tråden Min 2 åring säger AJAJ och BZZ om vänster öra