• SunnyBunny

Pannkaks rester

Jag steker alltid för många, och de som blir över åker alltid in i kylskåpet, och sen slängs nästa dag:(

Behöver tips på vad man kan göra med överbliven pannkaka:)

• Svar på tråden Pannkaks rester
  • sommarblomma1

De går utmärkt att frysa in och sedan äta när du samlat ihop fler.

Syskon BF 100810 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • uniMog

crepes är jättebra, det är dessutom enkelt att frysa in styckesvis om man vill ha något att snabbt få klart senare.

Vill man göra det enkelt för sig köper man färdig stuvning på burk (finns tex räk-, svamp-, skinkstuvning) annars är köttfärssåsrester kanongott, egen stuvning, fetaost blandat med creme fraiche, spenat...

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Nyfiken gul

klipp i bitar, stek tillsammans med lite bacon, servera med lingonsylt! Jättegott!

eller frys in och ta fram när ni tex behöver äta en snabb lunch. Går utmärkt att lägga på en plåt och stoppa in i ugnen. blir som nygräddat!

crepes har du redan fått tips om ser jag... också bra!

Gör pannkakstårta!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • peikko

Vi fryser alltid in, sen tas det fram till dottern om hon vill ha något gott mellis eller om hon ska på utflykt och ha som matsäck.

• lunkentuss

tårta!!!
    Man kan göra en lasagne med o ha pannkakorna istället för lasagneplattor. Det blir ju som en crepelasagne

Eller frys in dom, men för tusan släng inte xD

• Apolline

Man kan också ha strimlade pannkakor i en wok, istället för breda nudlar.

• Nyfiken gul

gör efterrätt av dom! Inte provat själv men prova att fritera strimlad pannkaka (helst i kokosfett) - servera till vaniljglass.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • SunnyBunny

Oj..vad mycket gott man kan göra med pannkaks rester!!! Och vi som har slängt! Tack så jätte mycket för alla tips!!!

• Flavia

Får du rester så är detta populärt bland barn och mig xD Klipp sönder pannkakorna och stek upp i lite mjölk och pudra lätt socker över.

Trick us again, child, and your suffering will be legendary, even in Hell!
  • crazy mom

Åhh hur kan man få för många??? =)

Mitt problem är att jag hatar att steka pannkakor och gör alltid för få =)

Men jag håller med om att crepes är supergott. Speciellt med svampstuvning och lite ost på toppen.

• Nebulosan

Jag gör alltid medvetet för många, superbra att styckfrysa och ta fram vid pannkaksbehov då man inte orkar steka. Går ju jättebra att värma i micro.

Svar på tråden Pannkaks rester