• Candra

Ni som satte era barn på potta tidigt, vad hade ni för potta?

Eller tidigt och tidigt, allt är ju relativt
    Dottern blir 11 mån i början av juni, är 75 lång och väger ca 8,5. Hittills har jag satt henne på toan, men det blir så omständigt, och hon är inte direkt lugn, så är rädd att hon ska kasta sig ner.

Är sugen på att köpa babybjörn med lös insats, men är det värt det? Tänkte att det kanske är lättare att få rent. Lika så funderar jag på om vi ska ta den med eller utan ryggstöd.

Så, vad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 08:47
    Gick iväg lite fort det där =P

Så vilken hade ni och hur fungerade det?

• Svar på tråden Ni som satte era barn på potta tidigt, vad hade ni för potta?
  • Aquavit

Vi kör just den, Babybjörn med lös insats och ryggstöd. Tycker den är jättebra, det är jätteskönt framför allt med insatsen så man slipper böka runt med hela pottan i toa, handfat eller hur man nu gör ren den. Med rygg kändes bara lite mer ombonat och stadigt. Vi är i alla fall nöjda med pottan.

• Bombusk

Till en början hade vi en enkel från Ikea. Men den använde vi redan från när vår dotter var 5 månader (hon var hård i magen och pottan funkade perfekt då). Den är mindre och kändes bäst då.

När hon sedan fyllde 1 så köpte vi en potta från Biltema, en 3-i-1 potta. Som fungerar som en pall, som en potta och har en lös sittrings-del som man kan sätta på toaletten. Den har funkat hur bra som helst. Den har även lite små figurer på själva sittringen som vår dotter tyckt varit lite roliga att titta på.

• Miniigirl

Min son som fyller 1 år om 5 dagar sitter på toa, och har gjort det senaste måanderna!
    Vi har haft en lös liten ring som vi bara lagt på toan, men nu har vi satt på en helt ny toaring som det finns båda en liten och stor ring i! jättesmidigt, den använder även 3åringen och kan sätta sig på den själv, med hjälp av en pall! ingen av mina 2 söner har gillat pottan specieltl mycket...toan har funkat bättre

• Lillpyret08

hej!
    Vi köpte en babybjörn stol med rygg och insats till vår lilla när hon var 3,5 månad, och det har fungerat jättebra. Hon har i princip alltid bajsat i pottan, visst har hon bajsat i blöjan ibland men allt som oftast i pottan.
    Vi sätter henne på pottan varje morgon och varje kväll och ibland under dagen.
    Sen i söndags har vi provat att helt vara utan blöja, men det har hänt en hel del olyckor, men vi kämpar på några till dagar och ser hur det går.

• Mumin80

Just nu använder vi en enkel IKEA-potta till dottern, 6 månader och 6,7 kg. 

• sgt pepper

Vi började pott träna runt 7 månader och hade en baby björn utan insats. Funkade kanon.
    Lättare (tror jag) att börja pottträna innan de kan ställa sig och gå iväg :) i alla fall i vår dotters fall. Hon är snart två och kissar och bajsar i blöjan ibland men vissa dagar är blöjan torr hela dagen igenom. Hon är jätte duktig men har inte förmågan att själv säga att jag behöver gå på pottan utan det är upp till oss att erbjuda den efter sömn, mat och lek.

• lillakotten

vi har babybjörn med löstagbar del utan ryggstöd och den funkar kanon. Vi har använt den sen dottern var 7 mån, hon är idag 9 månader vikt och längd i dagsläget är ca 9 kg och 70 cm

Svar på tråden Ni som satte era barn på potta tidigt, vad hade ni för potta?