Min flickvän upptäckte en "tredje punkkula" på mig för några månader sen, och jag upplevde precis som din man en allmän läkare som avfärdade det som ofarligt utan att igentligen ge nån förklaring om vad han trodde det var.
Jag kännde mig inte mer lättad av detta, så jag bad om att få bli remitterad till en urolog som utförde ultraljud och kunde säkerställa att det var en ofarlig cysta.
Dock förklarade han mycket tydligt att han inte kunnat avgöra det utan ultraljud, alltså hade allmänläkeran inte alls vetat om det var ofarligt eller inte...
Medans detta hände läste jag mycket om testikelcanser som jag var rädd att jag hade, och det viktigaste jag lärde mig är att man går och kollar DIREKT om man hittar knölar i pungen. Varje dag är mycket värdefull om det skulle visa sig vara cancer. Dvs man har inget att förlora på att gå till doktorn imorgon... Är det ofarligt så blir man lyckligare än ett barn, och är det fara och färde så får man de bästa förutsättningarna att lösa det!!!
Så jag kan inte nog poängtera hur viktigt det är att gå och kolla detta ORDENTLIGT. Och ärligt talat skit i om det är manlig eller kvinnlig läkare, BIT IHOP, detta är inget att leka med. Och jag tror inte det är där skon klämmer helt enkelt, det är jobbigt att gå till läkaren och fundera över hemska sjukdomar...
Lycka till, jag är säker på att det är en cysta som det brukar vara...