Tagent sönder, vad göra?
Jag har två tagenter på min laptop som är av. Kan man fixa nya?
Hur då?
Någon data kunnig som kan?
Jag har två tagenter på min laptop som är av. Kan man fixa nya?
Hur då?
Någon data kunnig som kan?
1. Du laddar ner den tekniska manualen och sätter dig in i vart de olika delarna finns.
2. Du söker efter en återförsäljare som säljer tangentbordet (räkna med flera hundra)
3. Du öppnar datorn, gråter en skvätt över att allt är så smått och trångt och skruvjävlarna omöjliga att hitta.
4. Du gråter mer när du försöker pilla loss och pilla dit tangentbord.
5. När/om du får ihop det igen lovar du dig själv dyrt och heligt att du nästa gång hoppar direkt till steg 6.
6. Lev med trasiga tangenter, lämna in den eller köp nytt.
Sorry. Jag har gjort det där och aldrig mer säger jag bara...
Hm, jag är mest intresserad av hur man har av en tangent
Man kan också tappa bara en penna på sitt tangentbord så hoppar det loss en tangent en sisådär fem dagar efter att datorn levererats. Ja, jag fick ett nytt tangentbord att byta till på garantin, men lämnade över själva bytandet till en kompis sisådär nio månader senare. Klarade mig utan själva tangenten så pass länge, men då började tangentbordet hänga sig så det blev omöjligt att använda. Tack och lov för tekniska vänner!
Jag hade isär en laptop för ett tag sen och jo, det var många skruvar att plocka bort och det var löjligt krångligt att ta sig in.
Men jag tycker det låter på ts som att det bara är själva knapparna som är borta, inte att de är sönder. Om det bara är knapparna som tappats bort är det väl bara att inhandla ett likadant begagnat, bända loss tangenterna som behövs från det och sätta fast dem på sitt tangentbord. Om nu det estetiska är så viktigt.
"Stealth
DET är oftast en omöjlighet dock. För de små plasthakarna är så sköra att de gärna går av så en överföring är i princip omöjlig utan att paja ytterligare tangenter."
------
Jaha, jag har plockat loss och satt tillbaks tangenter förr och nog för att de är ganska pilliga, men går gör det ju... och har aldrig haft sönder någon. Om ts köper ett begagnat tangentbord av någon annan, men bara behöver några tangenter med sånadär plasthakar så kommer ju plasthakar bli över ifall någon går sönder...
Bytte nyligen på min bärbara, ett samtal till supporten och en dag senare har jag ett nytt tangentbord levererat till mig. Två skruvar och två plastprylar som måste tas bort, sedan var det bara att lyfta bort tangentbordet och byta till det nya. Tog kanske 2 minuter.
haha jag bände bort ´-tangenten och limmade med karlssons klister på den där d-tangenten skulle sitta. Den har inte lossnat än! (6 månader senare)