EFTERLYSNING! Har du en cykel från Biltema?
Vilken av Biltemas cyklar har du?
Är du nöjd/missnöjd?
Vad är det bästa resp. sämsta med din cykel?
Vilken av Biltemas cyklar har du?
Är du nöjd/missnöjd?
Vad är det bästa resp. sämsta med din cykel?
Vi har den minsta med stödhjul.
Nu är det andra barnet som har den och den är helt ok. Det vi ser är att den rostar i fälgen, vilket inte någon annan cykel gör för oss.
Undrar lite samma sak. Har spanat in en billig damcykel som jag förmodligen ska köpa
Har en damcykel. Den kostar 2199 kr tror jag. Minns inte vad den heter, men den är kanon tycker jag. Har inte så höga krav på cyklar, så jag bryr mig inte så mycket. Den rullar framåt, har tre växlar, bekväm sadel och bra bromsar. Mer behöver inte jag.
Min kollega som är jättenöjd med sin cykel har en sånhär: www.biltema.se/Fritid/Cyklar/Dam/Briceburg-282/
Nu är jag inte helt säker på vilken den andra kollegan har, hon har dock bara en med 3 växlar, tror det är denna: www.biltema.se/Fritid/Cyklar/Dam/Ahwanee-28/
Själv har jag inte så höga krav. Jag vill ha 3 växlar, bekväm sadel, bromsar, gärna korg där fram och kjolskydd för det tycker jag är snyggt.
Jag har en 21-växlad som jag köpte för två år sedan.
Typ den här
http://www.biltema.se/Fritid/Cyklar/Dam/Panorama-28BLUEGREY/#
Jag har fått lämna in och få växlarna inställda ordentligt, men annars har den fungerat klockrent. Min förra cykel var en tre-växlad från Biltema som jag sålde vidare till min syster (för att jag ville ha fler växlar) och hon är nöjd med den också.
(black arrow tror jag den hette)
När jag jobbade inom hemtjänsten köptes nya cyklar in. Dessa var från Biltema. Vet inte om de var felmonterade, men de var totalt jävla livsfarliga.
Styrena satt inte ordentligt fast, hjulen vobblade och det kändes allmänt otryggt att cykla på dem! Jag föredrog att cykla på de 20 år gamla cyklarna som fanns där. Visst, de var lite rostigare, men kändes åtminstone stabila! Skulle aldrig själv köpa en cykel från Biltema efter det.
(Själv är jag sugen på en Helkama, som är både snygga och har superkvalitet. Min Monark börjar bli lite sliten efter 14 år.)
å se till att någon som kan det monterar den!
komihåg att det finns en vänster å en höger pedal... (fick in många cyklar där "händiga män" försökt sig på att montera själva, men de klarade inte av det, å sen när jag som tjej då 19år talade om för dem att de gjort fel så blev de vansinniga å skulle prata med min chef... å när HON kom ut så vart dem ännu rödare i ansiktet...
kom även ihåg att man måste efterdra alla skruvar å sånt med jämna mellarnrum..