• Pink Rose

Negerbollar/Chokladbollar utan havre

Går det att utesluta havren och de fortfarande är goda? Glömde säga till sambon att handla vanliga havregryn, har bara fiber hemma och de tror jag inte är så gott i bollarna?!

Någon som har testat?

• Svar på tråden Negerbollar/Chokladbollar utan havre
  • Silence

Äsch kör utan! du får nog inprincip samma smak ändå

• Tesie

men utan havregryna så blir dte ju bara massor med smör o kakao o socker.. huvva

• HaJoMi

Min farmor gjorde med ströbröd i en gång vet jag, de smakade inte illa de heller

• Silence

och en gnutta kaffe

Men det godaste är ju såklart med havre i, man kanske ska minska smör mängden om man inte har havre..?

• Karpet

Man kanske kan köra i lite puffat ris istället om du har det hemma?
    Jag tror inte heller att det blir så gott utan havregryn. Du kanske har någon sort musli hemma som du kan ha i?

• MosterMaggi

müsli i blir smarrigt! *mums*

• Pink Rose

Nej som sagt var...endast fiberhavregryn hemma, men det är en väl rysare att testa?!
    Vet inte hur jag ska göra... är så sugen men sambon meckar med bilen så det blir inte att ta sig till affärn idag.

• EllaGirl

Det går med fiber men blir väldigt "tuggigt"

• Pink Rose

Hmm... undra vilket som är värst, utan eller tuggigt Hjälp mig nån å bestämma

• Pink Rose

Cornflakes finns inte i huset
    Men cocos är ju en bra idé Å det har jag faktiskt hemma

• EllaGirl

Jag har kört med "tugg", det funkar. Man kan ju krossa dem lite extra kanske, eller köra dem i matberedaren

Helt utan så blir det bara en geggig smet..

• Pink Rose
    Såg att du också ska göra chokladbollar i godistråder
    Jag testar nog med cocos, känns för riskabelt att köra fiberhavre i mina godisar
  • mammas busungar

Du kan använda rispuffar om du har det hemma...oxå gott Men visst kan du använda fiberhavre, jag tror inte att det gör ngt speciellt med smaken, släng i en xtra dropp kaffe oxå så blir det säker bra Lycka till och smaklig spis

Svar på tråden Negerbollar/Chokladbollar utan havre