Du som tar med dig lunchlåda till jobbet, vad äter du? Ge mig inspiration :)
Jag har jättesvårt att komma på vad jag ska ta med mig för mat till jobbet. Jag vill gärna ha med lunchlådor men kommer inte på vad jag ska laga. Jag tar tacksamt emot förslag och lovar att prova så många som möjligt :) Jag är inte allergisk mot något. Jag är singel och gillar inte att laga mat ofta så det vore bra om man kunde laga många matlådor åt gången och om maten går att frysa men det är inte ett måste.
Tar gärna emot förslag på snabba "nödlösningar" också ifall man behöver slänga ihop något snabbt och ta med.
Ett tag stekte jag upp vitkål, ärtskott, morötter (skivade), champinjoner, skinka mm och hällde på färdig thaigrytsbas och det fungerade bra eftersom man kunde göra många matlådor åt gången, sedan kokade jag ris till det varannan dag (för två lådor i taget). Det fungerade ganska bra men jag tröttnade på smaken eftersom jag åt samma mat i flera månader.
Nu för tiden varierar jag att gå ut med min nödlösning som är fullkornspasta, köttbullar och ärtor men är trött på det med. Så snälla ge mig nya idéer :)