Sambo som inte vill
Ska inom kort flytta ihop med min pojkvän och tog häromdagen upp frågan om hans syn på barn, om han skulle vela ha det någon gång längre fram. Han nämnde då att han skulle kunna tänka sig att adoptera för att det finns så många barn det är synd om ute i värdden och att det inte är så jätteviktigt med ett "eget" (biologiskt) barn för hans del.
Samtidigt säger han att han inte vill ha barn och att han klarar sig gott och bra utan, men när vi umgås med våra vänner som har yngre barn verkar han ändå trivas med att leka med barnen....kan det bli mer förvirrande...??!
Själv vill jag ha barn, helst nu & tänkt till & från i perioder under de senaste åren på om danmark skulle va ett alternativ-medan jag va singel, men har aldrig riktigt varit rätt tillfälle. Kan tänka mig att vänta 1-2 år eftersom att vi inte bott tillsammans än vilket jag vill att vi ska göra ett tag först. (Dock har vi tidigare redan varit tillsammans i ett helt år). Men frågan är hur länge man orkar vänta.
En fråga till er som har sambo som först inte velat alls.
Undrar, men är det något som har släppt med tiden eller har de stått fast vid sina beslut att inte ha barn alls?
Tack på förhand.