Vad kostar det att ta bort ett födelsemärke?
Ungefär hur mycket kan det kosta att ta bort ett födelsemärke/leverfläck?
Den sitter på halsen, är utåtstående och stor som en ärta.
Ungefär hur mycket kan det kosta att ta bort ett födelsemärke/leverfläck?
Den sitter på halsen, är utåtstående och stor som en ärta.
Jag har tagit bort den sorten på vc. kostade va det kostar med läkarbesök 150 kr
Jag har tagit bort ett födelsemärke med laser - det kostade 1000 kr.
Det var ett par år sedan, men mitt växte ut igen! :(
Som ett läkarbesök och görs under lokalbedövning på några få minuter. Inom Region Skåne kostar det 300:-, men det är olika mellan landstingen.
Har tagit bort ett som nog var i storlek med ditt. De gjorde ett båtformat/parantesformat snitt med födelsemärket i mitten av parantesen. De gör det för att huden inte ska bli onormalt sträckt just där födelsemärket satt ochärret blir mycket snyggare, om än lite längre än vad födelsemärket var brett.
Man får gå med heltäckande plåster över stygnen i ca 10 dagar. Dessa tas sedan på VC av sköterska. Efter att stygnen tagits bort bör man inte utsätta ärret för solljus, eftersom det inte kommer att få färg som resten av huden. Minns inte under hur lång tid detta gällde dock. Inte värst länge iaf.
Okej, det var ju mycket billigare än vad jag trodde. Jag bor också i Skåne så då kostar det väl runt 300 kr. Ska kontakta min VC och boka en tid!
Tack för hjälpen!
Jag gick till en privat mottagning i Limhamn. Fick höra av en bekant att alla VC inte vill operera bort födelsemärken "i onödan", bara för att man är orolig, eller tycker det är fult. Därför gick dit där hon plockat bort sina. Får du nobben, så är det bara att ringa runt m.a.o. Mitt skickades på analys, vet inte om det är standard. Plockade stygnen på min vanliga VC.
Var i Limhamn gick du?