• Anonym

Alla ni kvinnor som gjort bröstoperation/förstoring. Vill ni ge mig svar på några frågor?

Jag ska Äntligen göra min bröstförstoring. Jag har velat göra den i 2 år och har äntligen råd. Under de här 2 åren har jag läst på och trodde jag kunde allt. Men nu när det väl kommer till kritan blir jag osäker på om jag vågar mig på en operation?

1 Jag har klarat mig igenom 2 förlossningar, var av den ena utan smärtstillande. Så jag borde väll klara smärtan efter en bröstförstoring?

2. Jag är orolig för att sövas ner, har aldrig blivit det och är lite rädd för hur det ska kännas?

3. Jag ska göra operationen hos Pär Danielsson på Plastikhuset i Linköping. Jag har varit på konsultation. Många tycker att han är en ganska stressad person och det tyckte jag med. Men han verkar kunna sin sak och har många nöjda kunder samt är han billig. Så jag har valt att göra min operation där. Någon av er som gjort eran operation hos han? Berätta gärna om hur reslutatet blev, bemötande o.s.v.

4. Jag är 150 cm lång (kort ) och väger 50 kilo. Jag fyller en halv A-kupa nu. Han rekommenderade 270cc, varav 50 "försvinner in i kroppen". Blir det stort tror ni? Jag vill inte ha jätte tuttar men ändå stora.

5. Han rekommenderade silikon och bakom muskeln eftersom jag är smal och inläggen kommer kännas vid kanterna annars. Men jag har 4 cm häng och har hört att om man har häng så blir resultatet bäst om man lägger framför muskeln? Samt så har jag fått för mig att silikon är hårt? Jag vill inte ha hårda jätte runda tuttar.

6. Har du bakom musklen? Hur länge efteråt hade du ont? Jag har hört att man har mer ont och under en längre tid om man har bakom?

Så tjejer.. jag har endel frågor men jag behöver verkligen svar. Jag behöver stilla min nervösitet lite. Jag VILL göra en bröstförstoring och det nu, jag avskyr mina små stryntkliga bröst.

• Svar på tråden Alla ni kvinnor som gjort bröstoperation/förstoring. Vill ni ge mig svar på några frågor?
  • Anonym (ute)

Jag ska börja med att säga att jag inte kan rekommendera det, jag blev sjuk av mina inplantat och skulle aldrig kunna säga något positivt om det efter vad jag och mina bekanta varit med om.

Men som svar på dina frågor, Per Danielsson är fantastiskt duktig- jag tog ut mina implantat hos honom och han gjorde ett otroligt bra jobb och fanns där för mig både före och efter och stöttade i detta.
    Efter min implantation så åt jag ett par alvedon ett par dagar bara, hade inte ont alls faktiskt. Stel och öm så klart, men inte mer än så. (lade in 225cc från en liten a och hade bakom muskeln.)

• Anonym
    Anonym (ute) skrev 2010-05-25 16:13:15 följande:
    Jag ska börja med att säga att jag inte kan rekommendera det, jag blev sjuk av mina inplantat och skulle aldrig kunna säga något positivt om det efter vad jag och mina bekanta varit med om.Men som svar på dina frågor, Per Danielsson är fantastiskt duktig- jag tog ut mina implantat hos honom och han gjorde ett otroligt bra jobb och fanns där för mig både före och efter och stöttade i detta.Efter min implantation så åt jag ett par alvedon ett par dagar bara, hade inte ont alls faktiskt. Stel och öm så klart, men inte mer än så. (lade in 225cc från en liten a och hade bakom muskeln.)
    Okej. Tråkigt att du inte tålde inplantaten. Hade du silikon?
    Du hade en liten A (som jag) och la in 225cc ..fick du B eller C kupa av det?
  • Söta Nasse

Jag gjorde min op i feb.
    Har lagt in 425/450 cc mentors högprofil framför musklerna. Hade bakom först men blev tokig av muskelpåverkan. Så fort jag använde musklerna kände jag hur muskeln rörde sig mot implantatet och bröstet flyttade utåt armhålan.

Mitt tips är att gå på fler konsultationer. Alla kirurger rekommenderar olika saker. Sen ska man inte låsa upp sig så mycket på storlek utan på vad som passar till ens kropp. Man vill ju inte ha stort mellanrum mellan brösten osv.

Vad vill du ha för utseende på brösten tex. vilken visuell storlek vill du ha? Silkionbröst kräver större bhstorlek än vad de ser ut att vara då implantaten inte är lika följsamma som vanliga.

Tycker att det låter lite lite med 270.

Jag hade knappt a-kupa innan och har nu e/f-kupa, men de ser ut som en stor c-kupa och inte alls stort till min kropp då jag har breda axlar och höfter trots mina 159cm och 55kg

oftast så får man mer naturligt utseende med framför musklerna och kan vara bra om man har häng.

Ett tips är att kika in på plastikoperationforum.se eller plastikkirurgiforum.se
    Efter ett tag kan du då se bilder på oss övriga. Går snabbast att se bilder på den förstnämnda då ägarna till den andra sajten inte underhåller sidan ordentligt

♥ Flyttat till Täby ♥
  • Anonym (ute)
    Anonym skrev 2010-05-25 16:18:14 följande:
    Okej. Tråkigt att du inte tålde inplantaten. Hade du silikon? Du hade en liten A (som jag) och la in 225cc ..fick du B eller C kupa av det?
    Jag tålde implantaten i sig, men immunförsvaret klarade inte belastningen och slog bakut av det tyvärr med massa följdsjukdomar.

Jag hade silikon, gelehallon med ruggad yta. Jag fick en full c-kupa med de implantaten.
    Trots att jag hade mina bakom så fick jag rippling och att man kände kanterna, så jag hade definitivt satt det bakom om du är smal som jag, annars tror jag det hade synts jättemycket.
  • Anonym

Tack så jätte mycket för svar.

Vill gärna höra från fler.

• Anonym (Super nöjd)

Jag är jätte smal, dock lång har lagt in 340 framför muskeln. det ser väldigt naturligt ut, ingen som bara sett på dem har gissat att det är fejk, men självklart om man känner på dem så känns det ju att det inte är äkta. Jag hade en a kupa innan och har nu en c cupa. Det är silicon, ville inte ha koksalt då de blir så hårda och runda jämförelsevis. Mina snitt är i armhålan och de syns knappt.
    Hade ont i 2dagar efter op, så jag behövde ta smärtstillande, men sen så klarade jag mig gott och väl på alvedon i ca 4 dagar innan jag inte kände något alls.
    Jag är super nöjd!! Jag ångarar det inte för en sekund!!
    Men som någon sa så skulle jag rekomendera dig att prata m olika kirurger och hör vad de säger. För alla rekomenderar olika... 

Lycka till! 

• Madolf

Jag gjorde min operation för 3år sedan 375cc hög profil bakom muskeln o hade ont i ca 3veckor efter.

Ska nu i början av juni lägga in ytterligare 150cc...då är ja lite större än dig,
    165cm 55kg =D

Är också riktigt nervös för att bli nersövd...men man får lugnande innan som tur är.
    Sen sover man bara o vaknar så är det klarrt=D

LYCKA TILL=)

• Anonym

Så ni tror at 270 blir för lite? Jag får tänka om och kanske gå på fler konsultationer. För Pär ville inte lägga in mer. Jag vill ju se skillnad

Tack för era Lycka till, det behövs

Jag vill gärna höra från ännu fler, hehe

Anonym (Super nöjd) skrev 2010-05-25 18:18:26 följande:
    Jag är jätte smal, dock lång har lagt in 340 framför muskeln. det ser väldigt naturligt ut, ingen som bara sett på dem har gissat att det är fejk, men självklart om man känner på dem så känns det ju att det inte är äkta. Jag hade en a kupa innan och har nu en c cupa. Det är silicon, ville inte ha koksalt då de blir så hårda och runda jämförelsevis. Mina snitt är i armhålan och de syns knappt.Hade ont i 2dagar efter op, så jag behövde ta smärtstillande, men sen så klarade jag mig gott och väl på alvedon i ca 4 dagar innan jag inte kände något alls.Jag är super nöjd!! Jag ångarar det inte för en sekund!!Men som någon sa så skulle jag rekomendera dig att prata m olika kirurger och hör vad de säger. För alla rekomenderar olika... Lycka till! 
    Så du la framför trots att du är smal och du känner inte kanterna?  
    Jag trodde att silikon var hårdare än koksalt. Man lär sig något nytt varje dag, hehe
  • Proppen84

Hej!

Jag gjorde min bröstförstoring 2007.
    Jag är 1,70 lång och väger 52 kg.

Jag fick också rekommendation att lägga bakom muskeln eftersom jag är såpass smal. Är jättenöjd med mitt resultat och har aldrig ångrat mig. Jag la in 290 cc eftersom det försvinner lite mer om man lägger bakom muskeln.

Min inställning var att jag ville ha ett par bröst men inte vara ett par bröst. De som jag lärt känna efteråt har alla trott att jag varit den tursamma smala tjejen som var lycklig lottad med en hylla också så jag fick det som jag ville.

Att sövas kändes som att svepa några glas vin snabbt, snurrade lite men det går så snabbt så e man borta. När man vaknar kan man känna sig lite dåsig och yr. En känsla av att man inte kan ta djupa andetag. Men det är absolut sånt man klarar av. Hemnresan är lite jobbig om det guppar men vi pratar inte någon extrem smärta, snarare att man är omtumlad och inte kan flänga runt eller är så smidig.

Dag 2 var ganska jobbig för mig. Om jag la mig ner kunde jag inte komma upp själv utan fick ha stöd i ryggen. Det känns ungefär som att ha den värsta tänkbara träningsvärken gånger 10. Men man anpassar sig väldigt snabbt. Det är liksom ingen överaskande smärta utan man hinner vänja sig.

Jag kan känna kanter ibland, men det är inget som syns eller stör så jag tror det är bäst att lägga bakom om du är smal.

Bakom bröstmuskeln gör betydligt mer ont men jag lovar dig att det är sååå värt det och jag hade gjort om det igen om jag var tvungen. Själv har jag inte fött barn å är otroligt orolig för det. Jag hatar smärta, har ex. velat tatuera mig men icke för det måste ju göra ont.

Detta klarar du galant!

Lycka till

Svar på tråden Alla ni kvinnor som gjort bröstoperation/förstoring. Vill ni ge mig svar på några frågor?