Alla ni kvinnor som gjort bröstoperation/förstoring. Vill ni ge mig svar på några frågor?
Jag ska Äntligen göra min bröstförstoring. Jag har velat göra den i 2 år och har äntligen råd. Under de här 2 åren har jag läst på och trodde jag kunde allt. Men nu när det väl kommer till kritan blir jag osäker på om jag vågar mig på en operation?
1 Jag har klarat mig igenom 2 förlossningar, var av den ena utan smärtstillande. Så jag borde väll klara smärtan efter en bröstförstoring?
2. Jag är orolig för att sövas ner, har aldrig blivit det och är lite rädd för hur det ska kännas?
3. Jag ska göra operationen hos Pär Danielsson på Plastikhuset i Linköping. Jag har varit på konsultation. Många tycker att han är en ganska stressad person och det tyckte jag med. Men han verkar kunna sin sak och har många nöjda kunder samt är han billig. Så jag har valt att göra min operation där. Någon av er som gjort eran operation hos han? Berätta gärna om hur reslutatet blev, bemötande o.s.v.
4. Jag är 150 cm lång (kort ) och väger 50 kilo. Jag fyller en halv A-kupa nu. Han rekommenderade 270cc, varav 50 "försvinner in i kroppen". Blir det stort tror ni? Jag vill inte ha jätte tuttar men ändå stora.
5. Han rekommenderade silikon och bakom muskeln eftersom jag är smal och inläggen kommer kännas vid kanterna annars. Men jag har 4 cm häng och har hört att om man har häng så blir resultatet bäst om man lägger framför muskeln? Samt så har jag fått för mig att silikon är hårt? Jag vill inte ha hårda jätte runda tuttar.
6. Har du bakom musklen? Hur länge efteråt hade du ont? Jag har hört att man har mer ont och under en längre tid om man har bakom?
Så tjejer.. jag har endel frågor men jag behöver verkligen svar. Jag behöver stilla min nervösitet lite. Jag VILL göra en bröstförstoring och det nu, jag avskyr mina små stryntkliga bröst.