• förvirradtjej

Akuthjälp!

Hej!

Jag är gift sen 8 år tillbaka och vi har en dotter som är 7 år tillsammans. För ett par år sedan fick jag veta att min man är också gift i sitt hemland och har två barn och mitt hjärta krossades då. Jag sa till honom att han måste lämna sin första fru om han vill vara med mig och då sa han att han lämnar henne när han har tagit hans första fru till Sverige och barnen men att han inte kan lämna henne där i sitt land. Jag sa också till honom att jag inte vill se att du rör henne på något sätt men ändå har jag sett honom flera gånger göra det även fast ha sa att han inte skulle röra henne. Jag har efter detta tappat helt fötroende på honom och sen den dagen när jag fick veta att han var gift har mina känslor för honom blivit svagare och svagare. Jag känner mig bedragen och utnyttjad utav honom. Och nu har jag inga känslor kvar för honom längre men jag har inte berättat det till honom. Och mitt i det hela så träffar jag en annan man, som jag aldrig hade trott att jag skulle bli attraherad av någon annan. Jag och de nya mannen har nu träffats i ca 3 månader och vi har haft sex nästan varje gång vi har setts. Jag har berättat till honom allting om mitt förhållande och jag har nu väldigt starka känslor för den nya och säger den nya killen att han inte vill vara i den här älskarrollen längre och vill att jag ska lösa min situation och han känner att han behöver ta ett uppehållpå ca en månad eller så. Han säger att han vill skydda sina känslor och att han inte mår bra av att jag har sex med honom och med min man. Jag säger till den nya killen att jag skiljer mig med min man och ber honom att flytta ut men ändå vill han ha ett uppehåll. Jag förstår inte, varför vill den nya killen ha ett uppehåll nu när jag säger att jag ska skilja mig från min man??? Vad betyder det när han säger att han vill skydda sina känslor? Och när det har gått en månad säger han att vi får då om jag har löst min situation. Vad betyder det när en kille vill ha ett uppehåll? Jag känner att när jag inte vet var den nya killen står så vill jag inte lämna mitt äktenskap. Jag har så pass starka känslor för den nya killen att jag är rädd att efter en månad säger han att han inte vill fortsätta längre. Jag har aldrig sagt till honom vad jag riktigt känner. Tycker du att jag ska göra det nu? Bara jag tänker på att jag inte kommer att få träffa honom eller höra hans röst på en hel månad villl jag bara gråta. Snälla hjälp mig! Vad ska jag göra? Ge mig råd.

• Svar på tråden Akuthjälp!
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du har blivit allvarligt sviken av din man och tappat förtroendet för honom. Jag tror att det är därför du blivit kär i en annan man. I första hand bör du titta på relationen till din man och bedöma om den är slut eller om det går att reparera den. Jag tror inte det blir bra i längden om du stannar hos din man för att du är rädd att bli ensam eller för att den nye mannen inte skulle vilja fortsätta med dig. Om du kommer fram till att du vill skilja dig så finns ändå inga garantier om den nye mannen. Han kanske vill ha ett uppehåll för att ge dig möjligheten att visa om du menar allvar med att skilja dig för han vill inte längre bara vara din älskare. Han kanske är osäker på vad du känner för honom och då vill han inte engagera sig för mycket i dig för han riskerar att bli sårad och besviken. Om han verkligen betyder så mycket för dig så tycker jag att du skall säga det till honom.
    Du har en hel del jobb att göra för att få ordning på din situation så du får förbereda dig på att det kan bli ganska jobbigt. Men jag tror att du vinner på att göra som ditt hjärta säger annars blir du nog olycklig.
    Hälsningar
    Gerd

• förvirradtjej

Hej! Jag tror nog at du har rätt att det är bättre att jag skiljer mig ifrån min man. Det värsta är att jag är rädd för att såra honom också. Men jag vet om jag stannat kvar kommer jag inte bli lycklig och dessutom vet jag att jag kommer att förlora den nya killen. Nu har den nya killen och jag ett uppehåll men jag lider verkligen att vara ifrån honom Det går inte en enda minut att jag inte tänker på honom. Jag saknar honom så mycket så att jag blir galen snart. Jag tillochmed gråter ibland. Vad ska jag göra? Snälla ge mig något råd.

Med vänliga hälsningar

• Gerd parterapeuten

Hej!
    Jag tror att du måste tänka på vad som blir bäst för dig i den här situationen. Att stanna kvar hos din man för att du inte vill såra honom betyder ju att du tar mer hänsyn till honom än till dig själv. Du saknar den nya killen så mycket så det talar för att du skall ta de känslorna på allvar. Det finns ju inga garantier i livet men jag tror att du redan har svaret. Om du inte tar chansen med den nye killen så kommer du kanske att ångra dig bittert. Du behöver prata med din man så att ni kan ordna upp er relation. Lycka till.
    Hälsningar
    Gerd

• förvirradtjej

Hej igen!

Vad undrar vad ska jag göra åt det att jag saknar den nya killen så mycket. Jag lider verkligen att vara ifrån honom. Det var ju han som ville ha ett uppehåll, inte jag. Tycker du att jag borde säga till honom vad jag känner? 

• Gerd parterapeuten

Hej!
    Om han vill ha ett uppehåll så tycker jag att du skall respektera det. Vänta tills uppehållet är slut med att tala om vad du känner. Det tror jag blir bäst.
    Hälsningar
    Gerd

• förvirradtjej

Hej igen!

Nu igår sa jag till min man att jag ville skilja mig och då sa han en massa saker och tills sist sa han att jag skulle vekligen tänka igenom det två dagar til och sen efter några timmar jag hade varit ute och gått för att tänka så när jag kom i igen bärjade jag ocg gråta väldigt mycket och kunde inte tänka mig tanken att lämna honom så när jag lade mig för att  sova grät jag och sa till honom att jag inte kunde lämna honom och vil blev sams igen. Jag vet inte varför jag inte kunde göra det, tydligen så poppade väl känslorna från ingenstans ur mig. Jag trodde verkligen att jag skulle kunna göra det. Vad ska jag göra nu? Jag kan inte lämna min man och ändå så tänker jag på den andra killen hela tiden och saknar honom också. Jag sa aldrig till min man att jag hade en annan också, jag hittade på andra orsaker varför jag ville lämna honom. Men nu verkar det som att jag har kvar känslor för min man samtidigt som jag har starka känslor för den andra killen också. Snälla säg mig vad ska jag göra nu? Jag sitter verkligen fast.  

hjälp mig!
Svar på tråden Akuthjälp!