Akuthjälp!
Hej!
Jag är gift sen 8 år tillbaka och vi har en dotter som är 7 år tillsammans. För ett par år sedan fick jag veta att min man är också gift i sitt hemland och har två barn och mitt hjärta krossades då. Jag sa till honom att han måste lämna sin första fru om han vill vara med mig och då sa han att han lämnar henne när han har tagit hans första fru till Sverige och barnen men att han inte kan lämna henne där i sitt land. Jag sa också till honom att jag inte vill se att du rör henne på något sätt men ändå har jag sett honom flera gånger göra det även fast ha sa att han inte skulle röra henne. Jag har efter detta tappat helt fötroende på honom och sen den dagen när jag fick veta att han var gift har mina känslor för honom blivit svagare och svagare. Jag känner mig bedragen och utnyttjad utav honom. Och nu har jag inga känslor kvar för honom längre men jag har inte berättat det till honom. Och mitt i det hela så träffar jag en annan man, som jag aldrig hade trott att jag skulle bli attraherad av någon annan. Jag och de nya mannen har nu träffats i ca 3 månader och vi har haft sex nästan varje gång vi har setts. Jag har berättat till honom allting om mitt förhållande och jag har nu väldigt starka känslor för den nya och säger den nya killen att han inte vill vara i den här älskarrollen längre och vill att jag ska lösa min situation och han känner att han behöver ta ett uppehållpå ca en månad eller så. Han säger att han vill skydda sina känslor och att han inte mår bra av att jag har sex med honom och med min man. Jag säger till den nya killen att jag skiljer mig med min man och ber honom att flytta ut men ändå vill han ha ett uppehåll. Jag förstår inte, varför vill den nya killen ha ett uppehåll nu när jag säger att jag ska skilja mig från min man??? Vad betyder det när han säger att han vill skydda sina känslor? Och när det har gått en månad säger han att vi får då om jag har löst min situation. Vad betyder det när en kille vill ha ett uppehåll? Jag känner att när jag inte vet var den nya killen står så vill jag inte lämna mitt äktenskap. Jag har så pass starka känslor för den nya killen att jag är rädd att efter en månad säger han att han inte vill fortsätta längre. Jag har aldrig sagt till honom vad jag riktigt känner. Tycker du att jag ska göra det nu? Bara jag tänker på att jag inte kommer att få träffa honom eller höra hans röst på en hel månad villl jag bara gråta. Snälla hjälp mig! Vad ska jag göra? Ge mig råd.