• Candra

Bebis på toa - Hur hålla på bästa sätt?

Min dotter har i snart två månaders tid blivit satt på toan, men tycker det är så omständigt, hon sitter inte bra, och jag kan absolut inte släppa taget om henne.
    Hur håller du? Överväger att skaffa potta, men hade ju varit smidigt om vi kan få det med toan att gå smidigt, eftersom toaletter finns på många fler ställen än pottor {#lang_emotions_tongue_out}

• Svar på tråden Bebis på toa - Hur hålla på bästa sätt?
  • Fiyali

Åk till bauhaus :) De har extra toalettsits för bebisrumpan:) Vet inte vilken modell de har, men det finns sånna som man lägga under ringen, eller som ligger platt på ringen!
    Tycker dessa är bättre än de små "stolsringar" som man lägger på vilket gör att barnen sitter på en liten plutt stol och balanserar!

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Giraff

Måste du släppa taget om henne? 

Vi sitter bakom sonen och håller i. Skruvar han på sig är det för att han inte behöver kissa eller bajsa.  
  • Cocine

Vi har babybjörns insats till toan. Men kör även på potta och i handfatet, handfat finns ju oftast där det finns toaletter
    Potta har jag tyckt varit lätt att ha med å så då han blev äldre och tung att hålla.

• Candra

Hur ska jag annars kunna torka henne? {#lang_emotions_tongue_out}
    Hon är snart 11 månader och stor för sin ålder, så över handfatet är jag INTE pigg på att hålla henne {#lang_emotions_tongue_out}

• Giraff

Aha, då är jag med! Vi lägger upp på skötbordet när det är torkdags. 

Men om du sitter bakom och håller i, kan du inte hålla med ena armen runt hennes kropp och torka med andra handen? 
  • Candra
    Giraff skrev 2010-05-26 16:41:48 följande:
    Aha, då är jag med! Vi lägger upp på skötbordet när det är torkdags.  Men om du sitter bakom och håller i, kan du inte hålla med ena armen runt hennes kropp och torka med andra handen? 
    Jag har försökt, men hon är så vild, släpper jag greppet det minsta så försöker hon ta sig ner.
  • Cocine
    Candra skrev 2010-05-26 16:46:11 följande:
    Jag har försökt, men hon är så vild, släpper jag greppet det minsta så försöker hon ta sig ner.
    Aha förstod inte heller att hon var så gammal/stor..
    Kan du inte bara lyfta ner henne och be henne stå på alla fyra när du torkar då? Jag brukade be grabben ta tag om mitt ben, satte det liksom mellan hans, och så en hand på ryggen medans man torkar.
  • Pipan09

Jag använder mest potta, men när vi är någon annanstans så sitter jag bakom henne på toa. När hon ska torkas så gör jag det på samma sätt som man gör själv, när hon sitter kvar på toa alltså.

Svar på tråden Bebis på toa - Hur hålla på bästa sätt?