• 070220

Nagellack på barn?

Ser ganska ofta små barn med nagellack.
    Min dotter är 3 och vill väldigt gärna, men hittills har jag sagt nej och hon accepterar det med svaret: "när jag blir stor får jag, mamma!"
    Min dotter älskar allt som är flickigt och låtsas-sminkar sig för att härma mig, inget jag uppmuntrat dock..

När tycker ni att det är ok att låta barnet få använda nagellack?

• Svar på tråden Nagellack på barn?
  • niiile

Min son får om och när han vill sina naglar målade :) Han blir fyra till hösten.

• Proletariatet

Både min dotter och son använder nagellack närhelst de ber om det. De är två och tre år.

• Avelyn

Vår dotter har haft nagellack i bland från och till sedan hon var tre år. Jag målar lite på hennes naglar någon gång då och då om hon ber om det. Jag målar aldrig mina egna naglar. Dottern har sett att andra har och då har jag köpt en liten flaska. Hon får givetvis inte måla själv, den biten sköter jag. Ser inget fel med det. Numera har hon flera flaskor med olika färger. I övrigt är hon inte så flickig tjej. Inte så mycket för kjolar, tofsar och sådant.

• Butterscotch

Vår dotter har fått naglarna målade sen strax innan hon fyllde tre. Innan dess hade hon inte disciplin nog att vara stilla under tiden det torkade.

Hon brukar även kladda på ögonskugga med jämna mellanrum men vet att mascaran bara är för vuxna.

• SunnyBunny

Jag använder så mycket nagellack själv så det har ju varit svårt för min dotter och undvika;) Hon fick målat första gången igår, hon är 2,5 år, och hon var sååå lycklig:)

• ump

Min son hittade mitt nagelack härom dagen och ville testa. Klart han fick! Blir 3 i sommar.

• Alexandra84

Min dotter har haft nagellack sen hon var 1½år. Nu är hon 2½år och väljer själv färgerna i affären. Perfekt belöningssak istället för godis!
    Sonen på 4år använder med, men han vill bara ha svart än så länge... Han har använt sen han var 3½ungefär om jag inte minns fel.

• 070220

Vad härligt att höra! Gillar själv att måla naglarna. Var rädd att få kommetarer i stil med att hon skulle vänta till hon flyttar hemifrån...

• lillabebben

På min dotters kusins förskola målar de naglarna på barnen lite då och då. Innan de målade hans naglar första gången frågade de föräldrarna om det var ok att han fick nagellack. Min dotter fick väl en nagel målad första gången när hon var runt ett och sen målar jag en nagel varje gång jag målar mina egna (vilket inte händer så ofta), i alla fall om hon är med när jag målar mina naglar. Hon älskar att gå och visa upp sin målade nagel

• 070220

Idag fick dotter sina naglar målade rosa. Kan tro hon blev stolt!

• mrsjonte

Vår dotter får sina naglar målade

• violet

min dotter har alltid varit faccinerad av mina naglar när dom är målade så hon fick en nagel målad härom dagen när hon satt breve o va nyfiken. hon ä 8 månader. hon har lyssnat på inte i munnen rätt länge nu så de där funkade bara fint. satt hur länge som helst o pilla på de där haha! kommer väl inte måla alla naglar på henne de närmsta året/åren men de va en rolig sak o testa iaf

Svar på tråden Nagellack på barn?