• Karamellan

Provköra bil utan fysiskt körkort

Jag blev av med min plånbok förut, med körkortet i, och har inte hunnit få mitt nya. Idag ska vi iväg och kika på ny bil. Vet ni om det brukar vara möjligt att få provköra, trots att man inte har körkortet med sig?

Jag får ju köra bara jag har annan giltig legitimation med mig, men det är kanske inget som bilhandlaren litar på? För de har väl ingen tillgång till körkortsregister eller liknande?

Smart may have all the answers but stupid have all the interesting questions.
  • Svar på tråden Provköra bil utan fysiskt körkort
  • Gorban

Har du inte någon kopia på anmälan att du blivit av med ditt körkort? Annars är det väldigt olika mellan bilhandlare. En del vill kopiera körkortet och du får skriva på ett avtal. Andra stoppar bara kortet i bröstfickan. Känner man handlaren brukar man inte behöva lämna kortet alls.

• Karamellan
    Gorban skrev 2010-05-26 10:42:10 följande:
    Har du inte någon kopia på anmälan att du blivit av med ditt körkort? Annars är det väldigt olika mellan bilhandlare. En del vill kopiera körkortet och du får skriva på ett avtal. Andra stoppar bara kortet i bröstfickan. Känner man handlaren brukar man inte behöva lämna kortet alls.
    Ah... får höra vad de säger då. Tack för svar!
    Smart may have all the answers but stupid have all the interesting questions.
Svar på tråden Provköra bil utan fysiskt körkort