Fler med smultron?
Finns här fler föräldrar vars barn har smultronmärke?
Var har era sintt/sina?
Min dotter (1 år) har ett mindre smultronmärke på högra kinden. Det fanns inte där när hon föddes utan började växa när hon var några veckor.
När slutar de växa och börjar gå tillbaka? Själv har jag fått olika svar från samma läkare på BVC (det växer fram till ca 6 månader, det växer fram till 8 månader, det växer fram till 4-årsåldern!)
Har läst att märket är på tillbakagång när färgen börjar skifta till vitt och/eller grått, vilket den gjort hos min dotter sedan ett halvår. Men ändå verkar märket inte ändra i storlek (min mor hävdar dock hela tiden att det blir större och större).
Får ni många frågor av folk? Jag tycker alla som tittar på dottern frågar vad det är och så säger man "smultronmärke" och ingen fattar vad det är.
Börjar känna mig lite nervös inför dagisstart i höst. Vi var och hälsade på på hennes förskola tidigare i våras och alla barnen frågade vad hon hade i ansiktet. Och det förstår jag. Känner mig dock lite bekymrad över hur hon ska uppleva det hela och kanske främst när vuxna frågar hela tiden..