• Ms M

Är kalla

pannkakor gott? Ska på sommarfgest på dagios o egen mat ska med. Lillan vill ha det o jordgubbssylt. Men e det gott när dom e kalla?

• Svar på tråden Är kalla
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Barn brukar tycka det är gott med kalla pannkakor.

• TheMother

Det fungerar jättebra. Tycker personligen det nästan är godare än varma.

Mamma till Anton 080920
  • TheMother

Pannkakor är nog för övrigt bland den vanligaste utflyktsmaten, och på utflykter värmer man ju aldrig maten så

Mamma till Anton 080920
  • SVejsan

Brukar dock vara lättare att hantera när det är plättstorlek på pannkakorna...

• La Lola

Pannkaka är aldrig gott.

TheMother skrev 2010-05-26 11:30:57 följande:
    Pannkakor är nog för övrigt bland den vanligaste utflyktsmaten, och på utflykter värmer man ju aldrig maten så
    Här här det pastasallad.
    Mina barn har aldrig o kommer aldrig få kall pannkaka med sig.

Varm kan man ju ha med på utflykt.
    I en mat-termos.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • SVejsan
    La Lola skrev 2010-05-26 15:26:12 följande:
    Pannkaka är aldrig gott. Här här det pastasallad. Mina barn har aldrig o kommer aldrig få kall pannkaka med sig. Varm kan man ju ha med på utflykt. I en mat-termos.
    De gör nog som alla barn i alla fall byter till sig från någon som har pannkkor med. Och det är ju bra, att man  som barn får möjlighet att få smaka annat även om ens föräldrar har en förutfattad mening
  • La Lola
    SVejsan skrev 2010-05-26 15:30:39 följande:
    De gör nog som alla barn i alla fall byter till sig från någon som har pannkkor med. Och det är ju bra, att man  som barn får möjlighet att få smaka annat även om ens föräldrar har en förutfattad mening
    Byter?
    Det har aldrig Alma gjort.
    Hon älskar pastasallad!

Förutfattad mening eller smaklökar som inte gillar pannakaka?
    Nu antar du säkert att mina barn aldrig får äta pannkaka.
    Det får de. I dag blir det plättar till middag.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Heavenlyfaith
    SVejsan skrev 2010-05-26 15:30:39 följande:
    ALLA barn?? Det var inte det minsta sant som de flesta av oss förstår...
    Min son skulle inte byta till pannkaka om han har sin egen matlåda med hemgjorda, grekiska biffar, potatissallad på vinegrette samt grönsaker.

Att jag inte lagar pannkaka som en måltid till mitt barn beror inte på att jag själv inte tycker om det. Det beror på att jag vill att han ska få i sig ordentligt med näring för att orka med dagen. Pannkaka i mitt liv är en dessert...
    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • malung86

Kalla pannkakor med smör, det är gott!

Svar på tråden Är kalla