• AnKa78

Fler som börjat med pergotime nu i maj??

Började försöka med fösta barnet för exakt 2 år sen. Utredning visade att allt var normalt. Blev gravid i höstas men fick missfall i v.9. Planerar IVF till hösten om inget händer innan men har sålänge fått prova pergotime denna cykeln. Tog sista tabl igår o väntar nu på ÄL med spänning.

Fler i samma sits??

• Svar på tråden Fler som börjat med pergotime nu i maj??
  • Mery 26

Hej har käkat pergo denna månad. 2 misslyckade inseminationer tidigare i år.
    Dottern som är född sommaren 09 kom till på pergo och insemination.
    Men denna månad var det tydligen stängt på labbet. Så hoppas att det tar sig själv.

Hur många försök har ni på er?

• AnKa78

Hej! Trevligt med fler här :) Jag fick utskrivet pergo för 3 omgångar. Alltså över sommaren. Hoppas därför slippa göra IVF.

Hur länge försökte med eran dotter?

• Sarasvensson87

Försökt i 2 år, utredning börjar i augusti! Precis ätit klart dubbelkur pergotime, så nu är det bara att ha sex maraton till veckan;)! Äter du enkel kur pergo eller dubbel?
    Ja får verkligen hoppas att man slipper IVF, hoppas jag innerligt att du gör med

• jaghetersophia

åt 5 kurer med Pergotime uatn att bli gravid, men fick en dotter i januari med IVF.... Nu försöker vi få syskon så jag tar fösta kuren med Pergo idag...

• AnKa78

Första gången med pergo nu så jag har ätit en enkel kur. Var på VUL igår(dag 11) o läkarn såg iaf en blåsa på 11mm så hoppas nu på att det lossar ett ägg snart. Testar med ÄL-stickor också.
    Annars är det väl bara att sexa på somsagt....

• jaghetersophia
    AnKa78 skrev 2010-05-28 12:50:13 följande:
    Första gången med pergo nu så jag har ätit en enkel kur. Var på VUL igår(dag 11) o läkarn såg iaf en blåsa på 11mm så hoppas nu på att det lossar ett ägg snart. Testar med ÄL-stickor också.Annars är det väl bara att sexa på somsagt....
    jo de släpper väl när de är runt 20mm så det är väl bara å sexa på .)
  • Susanna87

Får jag lov att vara med här? Börjar med första Pergokuren i juni, har försökt i drygt ett år men varit utan preventivmedel i två år nu utan att något hänt. På VUL igår såg gynekologen en äggblåsa på 12 mm.

• Mery 26

Vi försökte 3 år tror jag. Man glömmer så fort. Men när vi väl bestämde oss att få hjälp då gick det ganska snabbt.
    Kul för er sarasvensson att ni tog hjälp. Går ni privat?

• Sarasvensson87
    Mery 26 skrev 2010-05-28 22:02:27 följande:
    Vi försökte 3 år tror jag. Man glömmer så fort. Men när vi väl bestämde oss att få hjälp då gick det ganska snabbt. Kul för er sarasvensson att ni tog hjälp. Går ni privat?
    Ja vi kände att det var dags nu att ta tag i detta! Nej landstinget, så utredning börjar först i augusti. Fram till dess blir det dubbelkur pergo, borde ägglossa vilken dag som helst här! :)
  • AnKa78

Verkar som att jag haft äl igårkväll eller idag. Testar ju med stickor. Började med dom i fredags, då var teststrecket ganska svagt sen har det blivit starkare för var dag o igår var strecken nästan lika starka. Idag var det svagare igen. Hade ÄL flytningar o ont i magen igår med så då måste det ju varit ÄL på gång. Hoppas det iaf. Fortsätter väl att testa några dagar till får vi se.

• Sarasvensson87
    AnKa78 skrev 2010-05-31 12:43:47 följande:
    Verkar som att jag haft äl igårkväll eller idag. Testar ju med stickor. Började med dom i fredags, då var teststrecket ganska svagt sen har det blivit starkare för var dag o igår var strecken nästan lika starka. Idag var det svagare igen. Hade ÄL flytningar o ont i magen igår med så då måste det ju varit ÄL på gång. Hoppas det iaf. Fortsätter väl att testa några dagar till får vi se.
    Ja då kan det ju mkt möjligt varit äl:) Vad kul:) Ni myste på då hoppas jag?;) Jag har nog äl i dag eller i morgon, riktigt ont i magen och ordentliga flytningar, så i dag blir det mys pys med gubben igen=)
  • AnKa78

Vi försöker mysa iaf varannandag nu denna veckan för att inte missa.
    Har inte fått något mer positivt ÄL-test men har idag ÄL-flytningar igen.....?
    Kanske inte blev ÄL igår utan typ om några dagar. Fortsätter testa somsagt (och mysa).

• Sarasvensson87
    AnKa78 skrev 2010-06-01 12:32:37 följande:

Vi försöker mysa iaf varannandag nu denna veckan för att inte missa.
    Har inte fått något mer positivt ÄL-test men har idag ÄL-flytningar igen.....?
    Kanske inte blev ÄL igår utan typ om några dagar. Fortsätter testa somsagt (och mysa).

Det är ju smart att göra så:) det gör vi med, i helgen blev det varje dag, sedan får det bli varannan nu.. men ska ju inte ha sex bara för att heller, då blir det inget bra eller roligt sex! Jag har så sjukt mkt flytningar, bara rinner ur mig hela tiden, jobbigt faktiskt!
  • AnKa78

Har ju bara ätit enkelkur men har också mer flytningar än vanligt. Idag var strecken lika starka på ÄL testet så då hade jag nog inte ÄL i går. Har iof hört att man inte kan lite 100% på testen, att ÄL kan inträffa lite före eller vid samma tidpunkt som det pos.testet. Ja ja, vi myste iaf igår kväll så det är väl bara att slappna av....

• Sarasvensson87
    AnKa78 skrev 2010-06-02 12:48:55 följande:
    Har ju bara ätit enkelkur men har också mer flytningar än vanligt. Idag var strecken lika starka på ÄL testet så då hade jag nog inte ÄL i går. Har iof hört att man inte kan lite 100% på testen, att ÄL kan inträffa lite före eller vid samma tidpunkt som det pos.testet. Ja ja, vi myste iaf igår kväll så det är väl bara att slappna av....
    Ja okej, nej man ska väl inte lita helt 100 på dessa test, jag testar aldrig, just för att blir man inte gravid så blir ju besvikelsen ännu större eller hur jag ska förklara.. Men då har du säkert äl i dag då=) Å myste ni i går så är det ju kanon bra:) Då finns det ju simmare där nu då äl är!:) Så nu lutar vi oss tillbaka och slappnar av=)
  • AnKa78

Även om äl är i morgon så kanske det ändå finns simmare på plats. Min sambo har ju kollat dom två gånger o det var normalt så då borde de ju leva i 2dygn tycker man men vi ska försöka få till det imorgon iaf om det inte blir nå´t ikväll. Varje dag är lite tufft när man jobbar heltid, blir lite trött....

• Sarasvensson87
    AnKa78 skrev 2010-06-02 20:42:48 följande:
    Även om äl är i morgon så kanske det ändå finns simmare på plats. Min sambo har ju kollat dom två gånger o det var normalt så då borde de ju leva i 2dygn tycker man men vi ska försöka få till det imorgon iaf om det inte blir nå´t ikväll. Varje dag är lite tufft när man jobbar heltid, blir lite trött....

Hade du äl i går? Ja de finns nog simmare på plats, vissa säger ju att de kan leva upp till 5 dagar, så simmare fanns det allt på plats om du ägglossa i går:) Jo det är ju så, det är inte så lätt att få till jämt, oftast är man ju så trött på kvällen då man jobbat en hel dag och grejat hemma! Men man får försöka;) Det tar ju inte så många minuter faktiskt:) Har nog äl i dag jag! Så i dag vet gubben vad som väntar:) haha! Ska festa lite i kväll med, tror ni att det sabbar eller?

• Mery 26

Hej igen hur går det för er? Igår gjorde vi insemination igen så hoppas att det tar sig denna gången då. 3:dje gången gillt ;)

• Planer för Juni

Äter min första dubbelkur nu, sista dagen imorgon. Har väldigt oregelbunden mens. Förra kuren hände inte så mycket så jag hoppas på ägglosning nu. Ska in på vul den 2/7 sista dagen innan de stänger för semestern.

Har världens skönaste gyn, men har ingen plan för hösten. Hon tycker att vi ska testa och se vad som händer med pergotime först. Hon är ständigt positiv och häver stress och negativa tankar väldigt bra.

Märkte av lite biverkningar förra gången så nu äter jag tabletterna på kvällen. Får kraftiga lyckokänslor av pergo. Mysigt med lite lyckokänslor när allt går så segt.

Svar på tråden Fler som börjat med pergotime nu i maj??