• Anonym (orolig)

Gult slem i avföringen! v 39

Någon här som har varit med om att det kommer massa gult/brunt slem när ni går på toa? Är orolig om det är något fel med mina tarmar men har börjat komma slem varje gång jag ska på toa och göra nr 2. Va precis på toa och då kom det massa gul/brunt slem.

kan d vara något med graviditeten eller något annat?

Jag vet att jag kan ringa förlossningen, men tänkte fråga här om någon visste och isåfall ev slippa ta massa telefontid ifrån bm hos förlossningen.

Tacksam för tips och råd!!!

• Svar på tråden Gult slem i avföringen! v 39
  • Pickeli

Kommer det från 2an? annars kanske det är slemproppen osm börjar lossa :D

Google it!
  • Stålmamma

är du säker på att det kommer från rumpan? annars tycker jag det låter som slemprppen

• Ammi84

du ska nog ringa förlossningen. min granne hade samma sak och det dröjde inte länge innan deras dotter poppade fram...

• Anonym (orolig)

Jag trodde som ni först att d va från slemproppen men d är ifrån rumpan.

Bara det inte är något fel med tarmarna. Känner ett enormt tryck mot stjärten när jag är ute och går och nu detta.

• Ammi84

men vännen, tryck mot stjärten brukar betyda att barnet är på väg. Snälla, ring förlossningen!

• Anonym (orolig)

Jag provar och ringa förlossningen. Får se vad dom säger.

Tack för att ni tog er tid och svara

• Anonym

Så har jag haft det nu i bra tag. Men ingen bebis än. v.39.
    Plus att min slempropp har gått

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2010-05-26 14:11:05 följande:
    Jag provar och ringa förlossningen. Får se vad dom säger.Tack för att ni tog er tid och svara
    Va sa dom?
  • Anonym (orolig)

Nu har jag pratat med förlossningen.

Hon jag talade med trodde som ni att det va slemproppen.  Men om det skulle vara så att det kom från rumpan så va det inget som påverkade barnet eller hade något med barnet att göra. Vilket känns bra. Ska till sjukhuset imorgon på en kontroll så jag får vänta tills jag kommit dit och hoppas på att något har hänt.

Tack för era svar.

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2010-05-26 14:18:41 följande:
    Nu har jag pratat med förlossningen. Hon jag talade med trodde som ni att det va slemproppen.  Men om det skulle vara så att det kom från rumpan så va det inget som påverkade barnet eller hade något med barnet att göra. Vilket känns bra. Ska till sjukhuset imorgon på en kontroll så jag får vänta tills jag kommit dit och hoppas på att något har hänt. Tack för era svar.
    Hur gick det idag?
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2010-05-27 17:59:08 följande:
    Hur gick det idag?
    Jo jag har fått min hinnsvepning och blir igångsatt på lördag. Så nu är det inte lång tid kvar tills detta är över.
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2010-05-27 18:32:49 följande:
    Jo jag har fått min hinnsvepning och blir igångsatt på lördag. Så nu är det inte lång tid kvar tills detta är över.
    Oki spännande=)
    Kan man be om hinnsvepning? 
    eller det avgör barnmorskan?

Undersöker er bm er där nere o kollar hur öppen du är o så?
    För det har inte min BM gjort en enda gång.  
Svar på tråden Gult slem i avföringen! v 39