• Vindruvan

Såret efter kejsarsnitt??

Hej

Jag är hemkommen efter kejsarsnitt i tisdags. Det har alltså gått tre dagar nu. Idag känns det jobbigt i såret. Det svider, bränner stramar och liksom smärtar mer. Vet någon om det ska göra det nu eller borde det vara bättre idag? Är rädd att det är en infektion. Allt ser dock bra ut. Vad tror ni andra som genomgått det innan?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Såret efter kejsarsnitt??
  • JessicaW

Hej hej,
    jag tror inte att det är något farligt, jag kommer inte ihåg exakt hur det var när jag gjort akut kejsarsnitt. Men det är ju faktiskt en ganska stor operation man gått igenom och såret är ju oxå ganska rejält så det tar lite tid innan det läker. Ifall det inte är rodnad runtomkring såret, eller att det verkar vara varmt eller så så är det säkert ingen fara...

• JRo

Vad jag minns så var det olika från dag till dag hur ont och hur det kändes under de första veckorna. Det berodde på vad jag hade gjort osv. Kanske har hemfärden gjort att såret är mer ansträngt?
    Det är säkert inget farligt.

• Couscousi

Jag hade också enorma svidningar i höger sida, invid operationsåret. Kom fram till att det var tejpen de använder som jag reagerade på. Såret var fint och läkte bra. Reagerade även på desinficeringsvätskan de använde då de skulle sätta ryggbedövningen. Så där har jag ett stort, rött, kliande märke. Men svidandet och kliandet har avtagit med tiden. Idag är det 10 dagar sedan kejsarsnittet gjordes.

• Zmulan 74

jag komer ihåg att ja hadeontovanförsnittet,men det var pga att dom skurit av nerverna sa bm...kan fortfarnade ömma nu 11 veckor efter....

• Avelyn

Jag hade ont i nästan två månader.. varje gång jag skulle duscha började såret blöda. Såret läkte illa.. jag var konstant hos läkare.. men ingen infektion ens då. Så det är nog ingen fara ( Födde Nellie med snitt för 5 månader sedan )

• Sanna79

Jag skulle inte tro att det är någon fara. Jag hade också lite problem med mitt snitt.. det gick upp ett par cm och blödde en del (även lite var). Tydligen var infektionen så ytlig att man låter kroppen ta hand om det själv.

Men ring till din bb-avdelning och prata med dem. Kan kanske vara skönt att fråga.

Lycka till!

• sami

mitt snitt var läkt när de tog bort knutar och bandage... på 5:e dagen, har ont i vänstra sidan vilket förklarades av att det var där läkaren stod och drog som mest... jag tar fortfarande smärtstillande var 6:e timme (har ont i mitt bäcken och har svårt att gå men det lindrar sårsmärtan med)

• pannkaka

Mitt snitt har gått upp litegrann, nån halv cm eller så. Jag ringde gynakuten och frågade och de tyckte jag inte behövde göra något åt det såvida jag inte fick hög feber. Så kolla tempen!

Svar på tråden Såret efter kejsarsnitt??