ella79a skrev 2010-05-27 14:22:38 följande:
Jag hade fruktansvärda magproblem vecka 7-14 undefär, allt från förstoppning, till extrem sveda/brännande känsla i magen + helt uppsvullen, jag var helt knäckt! Hade så extremt ont jämt efter maten att jag bara vågade äta ris och kokta morötter till slut i två veckor :/ Fick omeprazol på recept av läkare (finns även receptfritt), åt dem i 1,5 vecka och sedan dess har magen funkat kanon. Är nu i vecka 17 + och visst är magen svullen ibland men ingen smärta längre. Har fortfarande halsbränna men tar omeprazol då och blir mycket bättre. Tror du kommer bli bättre! Men vet att det är jobbigt.
Åh kan man äta Omeprazol under graviditeten?! Dom har räddat mig förut men tänkte aldrig på att man kan ta dom nu med.
Jag är i vecka 18 och har varit uppblåst sen vecka 8 tror jag... Helt galet. Ser ut som jag är höggravid efter middagen och på morgonen bara en liten kula...
Är det någon som får ont längst upp i magen, vid revbenen (precis under brösten)?? Jag får jätteont ibland och så känns det som hela det området liksom domnar av och nån brännande/stickande känsla.