• Fiyali

Fått fel bebis!

Det har gått 8 veckor när socialstyrelsen kallar dig till möte. Du/Ni har fått fel bebis med er hem! Vad tror du att du hade gjort?

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 22:47
    Bytt bebis = Lämnar ditt icke biologiska barn till dess föräldrar och byter till dig ditt biologiska barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 12:40
    Jag kan ju inte ändra omröstningen, men ni som svarat att ni hade bytt, hade ni bytt även vid 2 års ålder, eller tio års ålder!? Nu vill jag höra :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fått fel bebis!
  • Rhoda Horswunce

Fick jag välja så skulle jag behålla. Sedan skulle jag gärna vilja ha kontakt med de som fått mitt biologiska barn, så att jag kan få lära känna det barnet också.

• Fiyali

Jag hade själv behållt bebisen jag fick med mig hem, det är ju henne jag älskar, inte hennes dna.

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Fiyali
    annis83 skrev 2010-05-26 22:53:18 följande:
    går det ens i sverige?
    Det hoppas jag verkligen inte, det är så hög säkerhet och massa försiktighets åtgärder! Men, det har ju hänt, så tycker frågeställningen är intressant.
  • statisk

Näe, jag hade bytt. Bebisen var inte den jag trodde hen var! Jag har velat träffa den bebisen jag längtat så mycket feter, som jag känt sparka i magen. Inte någon annans, hur mycket jag än kände för hen.

Dock hade jag gärna haft frotsatt kontakt genom livet.

• Asia1

jag skulle behålla båda ;)

• Wonder of wonders

Bytt bebis och krävt en dyr ersättning för detta. Skulle även vilja, elr. förska i af., ha fortsatt kontakt med min icke biologiska bebis.

( Så hemskt om något liknande skulle ske {#lang_emotions_cry})

• Ramnelia

Jg blev bortbytt på BB när jag föddes. Jag och en till hade båda blivit födda med kejsarsnitt samma dag och båda hade vi rött hår när vi föddes.

När de (efter några timmar) upptäckte att uppgifterna på våra plastarmband inte stämde så förklarade sköterskan att hon "bara hade tagit en.."

Sjukt, men det hände faktiskt.

BF 2011-01-11
  • wity

Bytt bebis men gärna fortsatt ha kontakt med den andra bebisen/familjen.
    Men vad jobbigt det skulle varit att lämna ifrån sig barnet man trott varit sitt eget!

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ BF 100807 ♥
  • Fragile Angel

Bytt bebis såklart!

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
Svar på tråden Fått fel bebis!