• Anonym

Råkade ringa ett mobilsamtal till en kompis som svarade och var i Norge...

Hjälp...hur dyrt kan det blivit för mig...vi pratade kanske en kvart...trodde det skulle kosta lika mycket som när man pratar inom Sverge...klantiga jag självklart kostar det ju mer...*efterklok*

Hur mycket kan det ha kostat...min kompis kläckte ur sig efter en kvart...bäst vi slutar nu...det här kommer kosta flera hundra...*suck*

Vill vara lite förberedd..till kommande mobilräkning.

• Svar på tråden Råkade ringa ett mobilsamtal till en kompis som svarade och var i Norge...
  • Lindreas

Om du har ett svenskt nummer och ringde till din vän som också har ett svenskt nummer, då betalar du inte mer än ett vanligt samtal. Det är din vän som får betala en massa extra.

• Anonym

Trodde det kostade som vanligt mobilsamtal för dig och att kompisen får stå för utlandstaxan liksom...

• Fragile Angel

Du betalar vanlig taxa, din kompis för resten.

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Anonym

Tack för ditt svar...

Om det var jag som ringde?...
    Min kompis har också svensk nummer men ringde tillbaka nyss...får jag betala det samtalet då...dom extra kostnaderna eller hur fungerar det?...

• Lindreas

Du betalar fram till Sveriges gräns. Din vän måste betala från Norge till Sverige, vilket är mycket dyrare. Du behöver aldrig vara orolig att ringa någon (svenskt nummer alltså) eller svara när någon ringer.

• AnnelieTyresö

Din vän vet att den är utomlands, det vet inte du, hon betalar allt extra.

• Anonym

*pustar ut* ...va skönt att höra blev riktigt orolig nu...tack så jätte mycket för era svar...

Men tycker såklart det är synd att min kompis får betala extra nu...men hon ringde från en firma telefon när hon ringde tillbaka...

• Anonym
    AnnelieTyresö skrev 2010-05-26 23:15:45 följande:
    Din vän vet att den är utomlands, det vet inte du, hon betalar allt extra.
    Ja hon visste ju vart hon befann sig ...men det visste inte jag då hade jag väntat med att ringa till henne just nu då det inte var något viktigt..
  • Anonym (norsk anställd)

Som andra redan sagt kostar det inte ts något extra. Men för den som befinner sig i norge med svenskt nummer betalar 2.50/minut för att svara och 5.50 för att ringa.. iaf fall med telia.. Så det är bara att rocka vidare TS

• Anonym
    Anonym (norsk anställd) skrev 2010-05-27 00:08:20 följande:
    Som andra redan sagt kostar det inte ts något extra. Men för den som befinner sig i norge med svenskt nummer betalar 2.50/minut för att svara och 5.50 för att ringa.. iaf fall med telia.. Så det är bara att rocka vidare TS
    Skönt att höra...då kan jag sova gott i natt då...
Svar på tråden Råkade ringa ett mobilsamtal till en kompis som svarade och var i Norge...