• Annso1984

Sen anmälan till universitet, någon med erfarenhet??

Hej hej!
    Jag har gjort en så kallad "sen anmälan" till universitetet och mailade dit för att höra hur stor chans det är att anmälan hinner bli behandlad men fick inget direkt svar utan bara att en sen anmälan är det svårt att bedöma utfallet på...

Tänkte höra med er här om det är någon som har någon erfarenhet av detta??

Har du gjort en sen anmälan, kom du in, inte, hur vanligt är det att den hinner behandlas??

PS. Jag söker en utbildning där jag har rätt behörighet och de senaste åren har alla som sökt och varit behöriga kommit in, så jag vet att jag kan komma in på programmet, det är just det här med att man ansökt sent jag undrar om... DS

• Svar på tråden Sen anmälan till universitet, någon med erfarenhet??
  • fruis

Jag har gjort sena anmälningar flera gånger och alltid blivit antagen men det beror ju som sagt på hur populär utbildningen/kursen är och vilka resurser de har att ta in studenter. Har alla behöriga kommit in skulle jag tro att du ändå har en hyfsad chans.

• Indianica

Jag skulle tro att det är lugnt, men om det inte är platsgaranti vet man ju aldrig. Men det verkar väl högst otroligt omd et just denna höst skulel bli ett otroligt stort söktryck, omd et inte varit så de senaste åren.

Själv är jag notiriskt sen och har alltid kommit in (humanistiska kurser)

• Rävelina
    Annso1984 skrev 2010-06-01 11:21:06 följande:
    Skönt att höra!!
    Vad har du sökt för kurs/program? Jag har oxå gjort en sen anmälan, till biomedicinsk analytiker. Förra året var det 39 sökanden till 39 platser, så jag vet inte alls om jag kommer in eller inte.
  • Annso1984

har sökt in till förskollärare... hoppas jag kommer in!

analytiker låter ju spännande! ja det är ju alltid svårt att veta hur det är från år till år..

• Rävelina

Nä, det skulle vara skitkul att komma in i år, men samtidigt ingen katastrof om jag inte gör det. Om det blir först till nästa höst så har jag ett år på mig att spara ihop pengar så jag inte behöver ta nåt lån förhoppningsvis..

• Annso1984

Ja det är ju så man får se det, kommer inte jag in i höst så börjar nästa utbildning i januari så det är ju faltiskt inte så långt dit...

Har räknat lite på ekonomin med mannen och det verkar som att vi klarar oss utan lån vilket är jätte skönt!!

Svar på tråden Sen anmälan till universitet, någon med erfarenhet??