• Ellepella

Ögoninfl. med blodigt sekret!!??

Måste höra om ngn varit med om liknande. I måndags var vi till vårdcentralen m min 2,5 åring som har ögoninflammation. Lillasyster har också haft det men det har gått över av sig själv. Jag gick till vc m den äldre för att jag upptäckte att ena ögat var rött och hade som en liten blåsa på vitan. Vi fick då fusithalmic. Hon har inte blivit bättre och på mornarna ser hon inget då ögonen har kleggat igen helt och vi får badda och torka bort allt var.

Iallafall: Igår när hon låg och sov på em ser jag att det har runnit blod ner i ögonvrån och när hon vaknar så är det blod som runnit och har det efter fransraden med. Åkte in på jouren m henne och där fick jag väl inte höra ngt jag inte redan visste men tydligen kan det bli som små blåsor och vi skulle ha uppehåll med fusithalmic då det kan reta mer än hjälpa vid små sår. 
    Jag tycker det ser så otäckt ut när det kommer blod från ögat=/ Ngn som varit med om liknande?
  • Svar på tråden Ögoninfl. med blodigt sekret!!??
  • Amazina

Min dotter hade också ögoninflammation för två veckor sedan. Fick också Fucithalmic och blev uppmanad att torka ögonen försiktigt med koksalt eller vatten. Inte 17 hjälpte det! Ögonen igenkläggade något så totalt var morgon!! Så vi gick tillbaka efter fyra dagar och fick nya antibiotikadroppar utskrivna. Ca 4-5 timmar efter första dropparna såg allt REDAN mycket bättre ut. nästa morgon, nästan inget klägg och efter tre dagar inga symtom alls. Vi behandlade dock alla 5 dagarna ut. Be att få något starkare! Gå till en ögonläkare är mitt råd!

• Ellepella

Ja fasen oxå=/ Är ju inte ens säkert fucithalmic hjälper mot de bakterier hon har i ögat. Kanske bordes ta en odling? Nåja... får väl ringa och rådfråga om det inte blir bättre. Men imorse såg det helt hemskt ut! Vad fick hon för droppar? 

• Eisa

Verkar som att hon behöver andra droppar. Det brukar bli bra ganska omgående om det är rätt.

• Amazina

Dropparna heter Spersapolymyxin och innehåller Polymyxin B-Sulfas och Neomycin. Vi bor dock i Schweiz och jag vet inte om det finns samma i Sverige. Men som sagt. Det sa bara schwisch och sen var klägget väck!

• Ellepella

Aha... ska kolla lite idag då. Har iaf ringt ögonmottagning för rådgivning bara för att höra vad dom säger. De skulle ringa upp vid 13.

• snappi81

Mina söner hade båda 2 ögoninflammation för ett tag sen, på den stora funkade det med fucithalmic (stavning?) men på den lilla gick det inte över, då fick han en annan typ av droppar kommer tyvärr inte ihåg vad dom heter det börjar med "kol" iallfall. Det visade sig att den bakterien han fått va resistent mot just fucitalmic och den gjorde ingen nytta. Men detta visste vi inte förrens efter dom gjort en odling.

♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Ellepella

Har varit i kontakt med vc och ögonmottagningen idag men det enda dom säger är att vi ska avvakta. Jaja... inget annat att göra då eller? Kan ju inte åka in akut för en ögoninflammation känns det som. Men är det likadant imorgon el att det inte blivit ngt bättre vette tusan vad jag gör=/ 

Svar på tråden Ögoninfl. med blodigt sekret!!??