• Anonym (Hängbukssvinet)

Bukplastik

Någon här som opererat sin hängmage och gjort s.k. bukplastik?
    Blev ni nöjda efteråt. Vad kostade det.
    Kan man göra en fettsugning samtidigt.
    Jag har ca 6 m överhäng som besvärar mig mycket. Jag är överviktigt och min fetma sitter till största del på magen. Jag har gått ner i vikt + gravitidet som resulterat i en fantastisk hängmage på nedre delen av magen. Övre delen av magen skulle jag vilja fettsuga om jag opererar mig.
    När jag går ner i vikt tappar jag marginellt på mage/bröst och istället på rumpa lår och rygg.

Vad är era erfarenheter-?

• Svar på tråden Bukplastik
  • Anonym (konsultation)

Jag har bara varit på konsultation än så länge o mitt slutpris blev 78.000 kr...!

Då skulle dom fettsuga över magen (över naveln) sy ihop magmusklerna, göra stor bukplastik samt fettsuga o strama upp längs med sidan (valkarna). En operation på ca 4-5 timmar o över en månads sjukskrivning.

Ja det är ju ingen lätt operation. Har du pengarna eller kommer du låna till det?

• Anonym (konsultation)
    Anonym (Hängbukssvinet) skrev 2010-05-27 11:13:24 följande:
    Ja det är ju ingen lätt operation. Har du pengarna eller kommer du låna till det?
    Jag hade en budget på 65.000 kr så jag får vänta tills nästa år. Vill gärna betala det kontant... Ska försöka gå ner ytterligare några kilon under det här året också, när jag ändå väntar...  Förhoppningsvis känns inte behovet lika stort om jag går ner 10 kg till... För min del är det inte i första hand hänget som stör, utan valkarna på sidan... urk!

För min del så är det hänget som är det värsta. Jag tror att oavsett hur mycket mera jag går ner så kommer påsen på magen inte försvinna. Tvärt emot har den blivit värre ju mer jag gått ned. Så nu är jag mindre men känner mig fulare och kläderna som är ett par storlekar mindre nu sitter inte alls bra med en stor skinnvalk som snart är på väg under "bermuda triangeln"...fy!
    Men, det allra värsta är klådan!!! Dessutom har jag ett ärr efter kejsarsnittet och när det blir varm och fuktigt och mysigt så kliar det något vansinningt.

• Thelle

Jag har gjort en stor bukplastik och fettsugning av venusberget. Den kostade 45 000:-

Vilken klinik har ni vänt er till? Blev ni nöjda med resultatet?

• Thelle

Jag gjorde min bukplastik hos Plastikakdemin i Linköping. Kan inte vara nöjdare!!

• Anonym (Plattis magen)

Hade också häng, bristningar och magmuskler som glidit isär ca 5-6 cm. Gjorde fullbukplasik i somras på Citadellkliniken.se kostade då 38 000 kr men de har nu höjt till 42000. De vill inte göra fettsugning samtidigt då det innebär för stora risker. Jag hade en rejäl valk över naveln åxå men den drog liksom ut när dem använder just den delen att göra hela magen av, så det problemet försvann

Otroligt duktig och trevlig kirurg, hade svinont erkännes men det var helt klart värt det. Hade stor hjälp av en superbra blogg som numera även kliniken länkar till. Googla på pyret66.

Med mitt jobb med tunga lyft sjukskrevs jag 4 veckor och det var inga problem vare sig hos arbetsgivare eller f-kassan.

• Mamma på heltid

Jag har gjort en full bukplastik, finns bilder i mitt galleri under starka bilder.
    Jag betalde 44000kr, för en full bukplastik med navelförflytt och muskelåtstramning. Behövde ej fettsugning då jag gick ner ca 11kg innan operationen. Det är värt varenda krona.

Svar på tråden Bukplastik