• Anonym (FundersamTjej)

Ni som drömt om missfall, har ni fått missfall på riktigt?

Jag undrar om ni som drömt att ni fått missfall när ni varit gravida har fått det på riktigt sedan eller om det bara var en dröm?

• Svar på tråden Ni som drömt om missfall, har ni fått missfall på riktigt?
  • Bubbis10

Ts

att drömma om Mf är nog en inre rädsla man har för att det ska hända, det har inget med verkligheten att göra....jag e sj mkt orloig å drömde ex inatt att jag satt å kissade å det kom blod....å jag är i V 29. men det e ju min rädsla fr tidigare förlust som hänger sig kvar..

• Anonym (FundersamTjej)
    Pregga skrev 2010-05-27 10:45:08 följande:
    Tsatt drömma om Mf är nog en inre rädsla man har för att det ska hända, det har inget med verkligheten att göra....jag e sj mkt orloig å drömde ex inatt att jag satt å kissade å det kom blod....å jag är i V 29. men det e ju min rädsla fr tidigare förlust som hänger sig kvar..
    Ja det tror jag med. Speciellt om man har fått mf tidigare och sedan är gravid igen. Att det finns en rädsla i bakhuvudet någonstans.
  • Anonym (FundersamTjej)

Någon som det har blivit en sanndröm för?

• Anonym

Ja, jag drömde natten innan mitt 2:a mf, om att jag fick ett mf till.

• Anonym (FundersamTjej)
    Anonym skrev 2010-05-27 12:41:15 följande:
    Usch inte kul när det blir en sanndröm.
  • Bubbis10
    Anonym (FundersamTjej) skrev 2010-05-27 12:38:19 följande:
    Ja det tror jag med. Speciellt om man har fått mf tidigare och sedan är gravid igen. Att det finns en rädsla i bakhuvudet någonstans.
    Jo men exakt, jag fick ett x å nu e man ju fortfarande livrädd, vi har ju kämåat på i 2,5 år åxå...
    Anonym skrev 2010-05-27 12:41:15 följande:
    men då måste du ha kännt på dig att ngt var fel...å ditt undermedvetna bearbetade det.
  • Anonym (Jennie)

Jag fick vid UL i v 13 igår reda på att fostret inte levde längre. Om kroppen inte förstått det hela innan måndag ska jag till gyn och få tabletter för att hjälpa kroppen på traven. Är så ledsen och känner mig helt tom.
    Det som är så sjukt konsigt är att jag har haft en underlig känsla av att något har varit fel, trots alla möjliga graviditetssymptom, jag har mått riktigt illa och varit såå trött men till ingen nytta.
    Jag har vid två tillfällen drömt hemska mardrömmar om att jag får missfall, en gång precis när  jag hade fått plus och en gång för några veckor sedan.

Jag tror dock att man omedvetet funderar mycket på missfall eller att något ska gå fel och det man funderar mycket på under dagen eller om det händer något särskilt, brukar ju leda till att man drömmer om det på natten.

• Anonym (FundersamTjej)
    Anonym (Jennie) skrev 2010-05-28 08:35:52 följande:
    Jag fick vid UL i v 13 igår reda på att fostret inte levde längre. Om kroppen inte förstått det hela innan måndag ska jag till gyn och få tabletter för att hjälpa kroppen på traven. Är så ledsen och känner mig helt tom. Det som är så sjukt konsigt är att jag har haft en underlig känsla av att något har varit fel, trots alla möjliga graviditetssymptom, jag har mått riktigt illa och varit såå trött men till ingen nytta. Jag har vid två tillfällen drömt hemska mardrömmar om att jag får missfall, en gång precis när  jag hade fått plus och en gång för några veckor sedan. Jag tror dock att man omedvetet funderar mycket på missfall eller att något ska gå fel och det man funderar mycket på under dagen eller om det händer något särskilt, brukar ju leda till att man drömmer om det på natten.
    Beklagar för dig.

Jo men precis, jag tror också man tänker direkt eller indirekt på sånt. Det är ju ganska naturligt... Man vill ju att allt ska gå bra.
  • Bubbis10
    Anonym (FundersamTjej) skrev 2010-05-28 09:14:46 följande:
    Beklagar för dig. Jo men precis, jag tror också man tänker direkt eller indirekt på sånt. Det är ju ganska naturligt... Man vill ju att allt ska gå bra.
    Ts

ngt som är mkt viktigt för dig nu är att tänka-det är INTE du. du kommer få läsa så mkt hemsk här inne å till slut så kommer du bli helt paranoid, men du är inte dom andra, ha det hela tiden i huvudet!
  • Anonym (FundersamTjej)
    Pregga skrev 2010-05-28 09:19:44 följande:
    Tsngt som är mkt viktigt för dig nu är att tänka-det är INTE du. du kommer få läsa så mkt hemsk här inne å till slut så kommer du bli helt paranoid, men du är inte dom andra, ha det hela tiden i huvudet!
    Hehe, jodå det vet jag.
Svar på tråden Ni som drömt om missfall, har ni fått missfall på riktigt?