Vad tycker ni det känns för skillnad på klitorisorgasm och vaginal orgasm?
Jag har bara fått klitorisorgasm och undrar om en vaginal känns likadan?
Jag har bara fått klitorisorgasm och undrar om en vaginal känns likadan?
Jag tycker nog att det mest är en gradskillnad. Även vid sk vaginal orgasm ingår ju klitorisstimulans (klitoris är liksom mer än själva "ollonet", skillnaden är att även G-punkt stimuleras och att man liksom är utspänd och uppfylld. Det ger en annan effekt av de muskelsammandragningar som ÄR orgasm. Orgasmen blir starkare än vid enbart direkt klitoris"ollon"-stimulans, helt enkelt.
Man måste alltså inte få orgasm genom enbart penetration för att uppleva detta. Man behöver bara kraftig stimulans av samlagsrörelser under orgasmen för att uppleva det, man kan smeka klitoris samtidigt ...
Låter rörigt eftersom det är så förenklat...
Ingen skillnad om man bara får orgasm vid klitorisstimulans, eller vaginal.
MEN
blir man stimulerad på båda till orgasm, då kan man snacka om grejjer!
jag tycker INTE det är samma lika. vaginal är mer....sprängande så att säga.
Jag tycker att jag blir mer trött och känner mig färdig om jag fått en klitorisorgasm och en vaginal då vill jag ha flera, tar inte stopp på samma vis tycker jag.
Tycker att en vaginal orgasm känns ungefär 100 gånger bättre och starkare och skönare.
Det är som att den byggs upp under en mycket längre tid....man känner flera minuter innan att den är på gång, och när den väl kommer så känns det i hela kroppen....väldigt starkt! Fast jag vet inte om den kan kallas vaginal orgasm eftersom jag behöver både klitorisstimulans och penetration samtidigt för att uppnå detta.
Hur vet man vilken slags orgasm man brukar få??? Vet självinte vad för slags orgasm jag brukar få
Jag har BARA fått orgams genom klitorisstimulans..
hummm, stackars mej, jag måste nog ligga i lite på den fronten :p
Jag tycker en klitoris orgasm är som en smällare och en g punkts som ett helt fyrverkeri.....
Verkar vara jag som är den enda som kan tycka att klitorisorgasm är skönare?
Jag älskar när man onanerar själv och kan styra exakt vilken tid man ska komma och smeka sig själv...
Sen är det ju underbart med vaginala också, men i ärlighetens namn så tror jag det beror på att det är med min sambo.
Båda två tillsammans är ju däremot nånting ut över det vanliga :)
Jag tycker det är skillnad. En klitorisorgasm kan jag bara få en, sen blir jag så öm på klittan. Musen drar ihop sig precis vid orgasmen bara och jag blir helt slut efteråt. Svårt o beskriva men det blir ungefär som att musen krampar ihop, sen släpper o sådär håller det på några gånger...
G-punktsorgasmer är mer annorlunda. De känns ett bra tag innan när de är på väg och 99 ggr av 100 får jag fontänorgasm. En klitorgasm småpirrar innan den kommer...en g-punkts känns i hela musen o den spänner sig o drar ihop sig några minuter innan jag kommer och det blir inte det där "krampaktiga" utan det dras ihop o spänns hela tiden. Känns som att man släpper allt man har o bara ger sig hän. Försvinner bort i en annan värld nästan. Jag kan även få många såna orgasmer efter varandra. Jag blir kåtare efter varje orgasm och behöver till slut kanske bara tre-fyra "juck" med hans fingrar för o komma. Brukar oftast sluta med en gigantisk fläck i sängen som inte går o sova på. ;)
Shit va svårt det är o beskriva hur en orgasm känns... båda pirrar ju i kroppen men på olika sätt... Får fråga karln hur han tycker skillnaden är ;)